Dieselgate: Germania va infiinta un institut care va testa emisiile autovehiculelor
Data publicarii: 28-06-2017 | EconomieMinisterul Transporturilor de la Berlin a anuntat marti ca analizeaza infiintarea unui institut care sa testeze emisiile autovehiculelor, in scopul restabilirii increderii consumatorilor dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de autovehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.
Ministerul va înființa un nou institut de testare care va implica industria auto, ministerele, organizațiile de protecție a consumatorilor și grupurile de protecție a mediului. În institut vor fi testate anual aproximativ 70 de modele, în condiții normale de trafic și mai puțin în condiții de laborator, iar rezultatele privind consumul de combustibil și nivelul emisiilor vor fi făcute publice, pentru a permite cumpărătorilor să facă comparații între producătorii auto.
Totuși, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA), care își prezintă rapoartele Ministerului de Transport și supervizează în prezent testarea vehiculelor, va acorda în continuare licențele pentru noile modele.
Din septembrie 2015, când a izbucnit Dieselgate, Guvernul german a fost sub presiune pentru că nu ar fi făcut suficient pentru testarea autovehiculelor și ar fi prea apropiat de puternica industrie auto a țării.
Luna aceasta, Comisia Europeană și Volkswagen au ajuns la un acord prin care proprietarii de autovehicule diesel VW obțin o garanție extinsă pe doi ani, dar fără compensații financiare.
După luni de negocieri dure, CE nu a reușit să obțină despăgubiri de la Volkswagen pentru clienții europeni afectați de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). În schimb, Executivul comunitar și grupul german au ajuns la un acord în urma căruia proprietarii de autovehicule diesel VW vor primi o garanție extinsă pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 să îndeplinească standardele privind emisiile.
Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri clienților europeni, în timp ce majoritatea deținătorilor de autovehicule diesel marca VW din SUA vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 și 10.000 de dolari, în funcție de valoarea autovehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
Până acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), în special plata amenzilor și înțelegerilor din SUA.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall