Aplicarea TVA la dobanda va scumpi finantarile in leasing cu maxim 2-3%
Data publicarii: 18-01-2007
"Totodata, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a emis, ieri (marti - n.r.) un ordin prin care se stipuleaza limpede ca persoanele fizice, care, potrivit noii legislatii, trebuie sa plateasca impozite locale aferente noilor contracte de leasing incheiate, trebuie sa se prezinte la administratiile financiare teritoriale doar cu contractul de leasing si cu copia dupa talon autoturismului, dat fiind ca cele mai multe astfel de contracte sunt de leasing auto. Astfel, se evita confuziile, iar clientilor nostri nu li se mai cer acte peste acte. Noi le-am comunicat clientilor nostri aceste noi prevederi, insa era de datoria administratiilor financiare sa faca cunoscute aceste lucruri, in conditiile in care, numai in Bucuresti, exista circa 600.000 de titulari de contracte de leasing care trebuie sa isi plateasca impozitele respective pana la sfarsitul lunii ianuarie", a spus Postelnicu.
De la 1 ianuarie 2007, potrivit modificarilor aduse de Codul Fiscal, la leasingul financiar, impozitul pe proprietate atat in cazul caselor si a terenurilor, cat si a autoturismelor nu se mai plateste de catre societatea de leasing, ci de catre utilizator. Spre deosebire de case si terenuri, unde prevederile normelor Codului Fiscal acopera integral modalitatea de inregistrare, pentru autoturisme este nevoie de documente suplimentare din care sa reiasa datele tehnice pe baza carora este calculat impozitul.
"De asemenea, potrivit noului Cod Rutier, amenzile rutiere pe care le primesc conducatorii auto posesori de autovehicule achizitionate in sistem leasing vor veni direct pe adresa utilizatorilor, si nu pe cea a companiilor de leasing finantatoare ale respectivelor autovehicule, asa cum se intampla pana acum", a mai spus presedintele Unicredit Leasing Corporation.
Septimiu Postelnicu a mai aratat ca, potrivit noii legislatii vamale, aliniate la cea a UE, taxa vamala pentru autovehiculele din spatiul non-european nu se mai aplica la valoarea reziduala a masinii, ci la valoarea integrala. "Spre exemplu, pentru o masina din spatiul asiatic, taxa vamala este de 10%, care se va aplica la pretul de intrare al autovehicului", a spus Postelnicu. Aceasta prevedere din Codul Vamal diminueaza avantajele leasingului ca produs de finantare, iar companiile de leasing vor accepta pe viitor doar bunuri indigenizate pentru finantare si vor achizitiona in principal masini pe plan local, potrivit presedintelui Unicredit Leasing Corporation.
"Dupa parerea mea, leasingul cross-border va disparea, pentru ca, dupa aderarea la UE, dispar avantajele legate de acest sistem de achizitie si finantare. Contractele de leasing cross-border, in vigoare la data aderarii, raman in vigoare, urmand ca, la sfarsitul contractului, sa se aplice noile reglementari in materie", a spus Postelnicu.
"Noua lege a leasingului a adus niste clarificari necesare in privinta distinctiei dintre leasingul financiar si cel operational si a adus o definire mai clara si mai coerenta a leasingului imobiliar. Aceasta lege se datoreaza si lobby-ului eficient facut de Asociatia de Leasing si servicii financiare neBancare (ALB) pe langa autoritati", a mai spus Septimiu Postelnicu, care detine si functia de presedinte al acestei organizatii.
"Noile norme ale BNR privind institutiile financiare nebancare (IFN) au dus, si ele, la consolidarea industriei de leasing, cu toate ca, in privinta cerintelor de prudentialitate, marile companii de leasing aveau, deja, norme interne suficient de stricte si un management al riscului de calitate. Cat priveste norma 20 a BNR, cu privire la persoanele fizice, consider ca este un prim pas catre centralizarea bazelor de date cu privire la persoanele fizice, astfel incat informatiile cu privire la restantele la credit ale populatiei si la comportamentul de plata al acesteia sa fie cunoscute de catre toti jucatorii din piata", a mai spus Postelnicu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online