Taxa de inmatriculare auto ramane la latitudinea Comisiei Europene
Data publicarii: 18-01-2007Modificarea taxei auto de prima inmatriculare a ramas la stadiul de discutie, desi atat ministrul mediului, Sulfina Barbu, cat si ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, au anuntat, la inceputul acestei saptamani, reducerea acesteia in sedinta de Guvern de ieri. Responsabilii nu s-au mai pripit sa avanseze vreo propunere in ceea ce priveste modul de calcul al taxei, de teama probabil sa nu "supere" Comisia Europeana (CE). Astfel, guvernantii nostri asteapta finalizarea discutiilor cu expertii CE si abia dupa aceea vor anunta cu cat se va reduce taxa. Pana atunci, romanii care vor sa isi aduca o masina de afara vor plati aceeasi taxa aberant de mare.
Ministerul Finantelor Publice (MFP) poarta inca discutii cu expertii Directiei Taxe a CE privind taxa de prima inmatriculare auto, urmand sa propuna Guvernului modificarea acesteia conform normelor UE. "Nu a fost adoptat azi (ieri n.r.) nici un act normativ legat de acest subiect. A avut loc o discutie, iar concluziile sunt ca aceasta taxa de prima inmatriculare nu este ilegala si nu contravine normelor europene, problema fiind cu nivelul taxei", a afirmat purtatorul de cuvant al Guvernului, Oana Marinescu. Ea a tinut sa precizeze ca nivelul actual al taxei a fost stabilit de Parlament, si nu de Guvern, apreciind ca acesta corespundea normelor europene in varianta initiala promovata de Executiv. "Faptul ca modificam aceasta taxa nu inseamna o renuntare la politica de protectie a mediului. O componenta foarte importanta a acestei masuri o reprezinta necesitatea de a proteja mediul inconjurator de diverse deseuri care ar putea sa fie aduse in Romania daca s-ar renunta cumva la aceasta taxa", a spus Oana Marinescu.
APIA ameninta cu spectrul unui alt impozit
Daca guvernantii n-au mai riscat sa modifice o lege fara sa fie siguri ca modificarea va fi agreata de CE, importatorii si producatorii de autoturisme au lansat ieri ipoteze oarecum socante la adresa romanilor care poseda un autoturism. Fara sa piarda ocazia de mai face presiuni asupra guvernantilor pentru pastrarea taxei de inmatriculare auto, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a anuntat, ieri, ca in cazul suspendarii taxei, ar putea propune introducerea unui impozit anual, existent in UE, care ar fi foarte mare si care ar fi platit de doua milioane de posesori de masini vechi. "In schimb, taxa de prima inmatriculare este platita de circa 250.000 de cumparatori de masini noi pe an", se arata intr-un comunicat al APIA.
Tariceanu, purtatorul de cuvant al APIA?
Comunicatul APIA, remis redactiilor in cursul zilei de ieri, reia, practic, argumentele folosite de premierul Calin Popescu Tariceanu (presedinte de onoare al APIA) pentru mentinerea taxei de inmatriculare. Astfel, APIA sustine ca autovehiculele vechi si foarte ieftine vor ajunge in 2-3 ani dupa achizitie sa fie abandonate sau, "in cel mai fericit caz, casate", generand costuri de reciclare suplimentare. APIA considera drept "un demers iresponsabil" incurajarea achizitiei de autovehicule vechi si poluante, intrucat orice concesie facuta celor care doresc cu orice pret profitul va transforma Romania "in lada de gunoi a Europei", cu implicatii mari asupra costurilor ulterioare de depoluare.
Firmele de leasing acuza neclaritati in aplicarea taxei
Introducerea taxei de prima inmatriculare si modificarea legislatiei in sensul platii taxelor vamale la intreaga valoare a masinii pentru importurile din afara Europei sunt principalele probleme cu care se confrunta piata leasingului la inceputul acestui an, considera firmele de profil. "Taxa de prima inmatriculare reprezinta unul dintre elementele care a creat probleme industriei auto la inceputul acestui an. Avem nevoie de un cadru limpede de aplicare a acestei taxe", a declarat, ieri, presedintele Asociatiei de Leasing si Servicii Nebancare, Septimiu Postelnicu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut