Firmele emitente mananca din tichetele de masa 100 de milioane de euro
Data publicarii: 19-01-2007
Fiecare din cei peste 2 milioane de fericiti beneficiari ai tichetelor valorice de masa mananca, anual, cu 56 de lei (560.000 de lei vechi) mai putin decat ar putea angajatorii sa le ofere, titreaza Gandul. Aceasta suma este comisionul pe care angajatorii il platesc emitentilor, pentru fiecare beneficiar de tichete. Pe seama comisioanelor de emitere si a acelora incasate de la comercianti, firmele emitente realizeaza profituri imense, de circa 100 de milioane de euro anual.
Este una dintre cele mai eficiente afaceri, efortul investitional si operational fiind minim. Cele 9 companii de profil acreditate de Ministerul Finantelor Publice au doar cativa angajati, iar activitatea lor se rezuma la tiparirea, distribuirea tichetelor si la operatiunile de decontare cu comerciantii.
In urma unor achizitii avizate de Consiliul Concurentei, 95,3% din piata romaneasca a tichetelor de masa este controlata de trei companii franceze: Accor Services (53,23% cota de piata, incluzand cota Hungastro), Sodexho Pass (35,68%%, inclusiv cota Bluticket) si Cheque Dejeuner (6,67%). Cotele de piata au fost calculate luand in considerare cifrele de afaceri declarate in bilanturile depuse la Fisc, pentru anul 2005.Accor a cumparat, treptat, un mare pachet de actiuni la emitentul Hungastro, care detine pozitia a treia in piata de profil. Vanzatorul, senatorul udemerist Verestoy Attila a obtinut "doar" 3,6 milioane euro in 2005, din cedarea pachetului de control. Anul trecut, Verestoy a incasat 8,3 milioane de euro, vanzand un pachet mai mic de actiuni, de unde se vede ascensiunea fulminanta a valorii actiunilor emitentilor de tichete de masa.
Conform datelor de la Registrul Comertului, actionariatul actual al Hungastro se prezinta astfel: Accor Franta 43,3%, Accor Services Franta 1,7%, SFPIE Franta 35%, Verestoy Attila 10%, Verestoy Attila jr. 2,7%, Manilife Limited Cipru 7,29%, Miklos Karoly 0,004%.La Accor Services Romania, pe langa actionarul majoritar Accor Services Franta, figureaza, cu un pachet de 9,5%, CNS Cartel Alfa. Asadar, organizatia sindicala incaseaza, anual, peste 5 milioane de euro pe seama "cotizatiilor" angajatorilor si comerciantilor. In schimb, desfasoara un lobby foarte puternic, inclusiv la nivel parlamentar, pentru mentinerea actualului sistem al tichetelor de masa, pe suport de hartie, in dauna celui pe suport virtual (pe card), mult mai putin costisitor. Sistemul cardurilor a fost propus, inca de acum doi ani, de Uniunea Nationala a Patronatului Roman, dar a fost ignorat de decidenti.
Citeste tot articolul in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză