Dubla taxare la masinile noi: taxa de prima inmatriculare si taxa de timbru social
Data publicarii: 31-01-2007
Potrivit legislatiei in vigoare, persoanele fizice sau firmele care cumpara masini noi din import trebuie sa plateasca 1% din valoarea in vama pentru a se putea inscrie la Registrul Auto Roman (RAR). Reprezentantii RAR conditioneaza eliberarea documentelor pentru inmatricularea autoturismului de plata taxei de timbru social. Anterior inmatricularii, proprietarii masinilor trebuie sa vireze suma in contul deschis la Trezorerie.
De la 1 ianuarie, odata cu aderarea Romaniei la UE, notiunea de import a fost redefinita pe relatia cu statele membre si redenumita achizitie intracomunitara. Prin urmare, masinile produse in Uniune nu sunt considerate importuri si nu trebuie taxate cu 1%. Legislatia romaneasca nu aduce, insa, o precizare pentru aceste situatii. Potrivit unor surse din Ministerul Finantelor, taxa contravine reglementarilor Organizatiei Mondiale a Comertului, pentru ca este o bariera in circulatia bunurilor, si ar trebui eliminata.
Banii din taxa de timbru erau colectati, initial, intr-un fond special de solidaritate si erau folositi pentru plata unor ajutoare sociale.
Dupa 2001, guvernul a schimbat destinatia fondului si a decis ca sumele sa devina venituri la bugetul de stat. In bugetul pentru anul 2007, Ministerul Finantelor a estimat ca va incasa 36,25 milioane lei din taxa de timbru pentru autoturisme si 766,8 milioane lei din taxa de prima inmatriculare a autoturismelor.
Prin proiectul de lege promovat in vara lui 2006, guvernul intentioneaza sa ii redea Fondului destinatia initiala de "reducere a saraciei in familiile aflate in dificultate", prin masuri cum ar fi: cofinantarea unor programe de servicii socio-medicale, ajutorarea persoanelor care au nevoie de tratament medical in strainatate, pentru constructia, reparatiile, amenajarea ori modernizarea sau dotarea institutiilor publice de asistenta sociala, a unitatilor socio-medicale, pentru servicii sociale organizate de institutiile publice.
Pana la clarificarea situatiei privind modul de calcul al taxei de prima inmatriculare auto cu expertii UE, taxa de inmatriculare pentru un autoturism nou de 2.000 cmc, dotat cu euro 4, este de 534 euro, iar pentru cel dotat cu euro 3 este de 918 euro. Pentru un autoturism nou de 2.500 de cmc, taxa de prima inmatriculare este de 956 de euro pentru motor euro 4 si 1.721 euro pentru un motor euro 3.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung