Masinile ''ecoprietenoase'', mai scumpe cu 4000 Euro
Data publicarii: 08-02-2007 | Auto
Lobbyul inversunat al constructorilor si interventia politica a cancelarului german Angela Merkel si chiar a comisarului (german, de altfel) pentru Industrie, G. Verheugen, au atarnat destul de greu in formularea controversatului text.Comisarul pentru Mediu, Stravros Dimas, a fost de acord ca marile companii de automobile sa reduca, pana in 2012, cu 18% cantitatea de dioxid de carbon emisa pe kilometru de fiecare masina. Procentul avansat initial fusese de 25%, respectiv, de la 163 de grame de dioxid de carbon emise de un automobil pe kilometru, cat este in prezent, pana la 120 de grame.
Printr-o viitoare directiva, constructorii de automobile vor fi nevoiti sa aduca acest nivel pana la 130 de grame/km si sa foloseasca tehnologie mult mai performanta in procesul de productie. Restul procentelor pana la 25% urmeaza sa intre in sarcina autoritatilor europene - prin utilizare pe scara mai larga a biocombustibililor, a cauciucurilor mai bune, standarde minime pentru aparatele de aer conditionat. Cu toate concesiile Comisiei insa, pe constructorii europeni de automobile ii asteapta zile grele. Din pacate, si pe cumparatorii europeni care vor fi obligati in ultima instanta sa sprijine din propriul buzunar initiativele Comisiei.
Pentru ca obligatiile impuse constructorilor de masini se vor traduce printr-o explozie a pretului la automobile, au aratat mai multe studii citate de BBC. Si nu este vorba doar despre automobilele de lux, ci despre toate tipurile de automobile, fie ele de provenienta germana, suedeza ori britanica. Destul de curand, o masina noua europeana va costa cu aproximativ 2.500 de euro mai mult.
Constructorii europeni de automobile sustin insa ca nu exista justificare pentru aceste masuri, deoarece pana in prezent consumatorii nu au aratat interes fata de masinile cu motoare mai mici sau care sa emita mai putine noxe. Iar masinile consuma mai mult si emit mai multe noxe si pentru ca sunt mai grele - din cauza normelor de siguranta (barele de protectie laterale, airbagurile etc.).
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI