Rezultatele financiare Telekom România pentru primul trimestru al anului 2019
Data publicarii: 13-05-2019 | Finante-BanciGrupul Telekom România a anunțat principalii indicatori de performanță pentru primul trimestru al acestui an. Potrivit comunicatului oficial furnizat de companie, se anunță creșteri semnificative pe segmentul serviciilor integrate fix-mobil în primele trei luni ale anului. O creștere de peste 40%, numărul clienților ajungând la sfârșitul perioadei calculate până la 771.000 de persoane.
Nu de aceleași creșteri s-au bucurat și celelalte sectoare de activitate. Astfel, potrivit datelor furnizate de Telekom, situația financiară, primul trimestru s-a încheiat cu venituri totale de 216,6 milioane de euro, o scădere de 4,4% față de perioada similară a anului trecut. Defalcat, observăm următoarele:
- Veniturile din servicii fixe au scăzut în medie cu 12% în T1 2019, totalul acestora ajungând la suma de 57,8 milioane de euro. Principala cauză a acestei scăderi sunt veniturile mai mici generate de serviciile de voce, unde numărul de clienți este în scădere, la fel cum în scădere sunt și veniturile medii pe utilizator.
- Scăderi de 2% se înregistrează și la numărul general al utilizatorilor de voce (inclusiv FMC), totalul abonaților ajungând la sfârșitul perioadei amintite mai sus la 2,1 milioane de utilizatori. Cauzele acestei scăderi sunt multiple, cele mai importante două fiind creșterea semnificativă a numărului de abonați ai serviciilor integrate fix-mobil amintite în introducerea acestui articol și declinul numărului de abonați la serviciile tradiționale de telefonie fixă, un declin care continuă de cîțiva ani.
- Segmentul clienților de servicii de televiziune a înregistrat de asemenea o scădere de 3,7%, totalul abonaților ajungând la sfârșitul lunii martie a.c. la 1,41 milioane de utilizatori. Declinul segmentului DTH poate fi pus însă pe seama noilor tehnologii, semnalându-se creșteri semnificative în rândul abonaților la servicii de tip IPTV (televiziune prin Internet), segment pentru care creșterea este de 8,1% în această perioadă.
- Veniturile din servicii de telefonie mobilă au scăzut în primele trei luni ale anului cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro. În același timp însă, s-au depus eforturi continue pentru îmbunătățirea rețelei mobile proprii, eforturi care au condus în cele din urmă la o creştere a calităţii reţelei. Acest rezultat a fost confirmat și de către compania independenta de audit P3.
“Rezultatele pentru T1 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. Creşterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum şi reacţiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstrează faptul că paşii comerciali şi operaţionali pe care i-am facut în direcţia transformării sunt corecţi şi încrederea consumatorilor români în brandul nostru a crescut în mod constant. În plus, vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi. Putem vedea, în mod clar, că aceste eforturi sunt apreciate şi de către piaţa din România, întrucât studiile recente ne-au arătat că percepţia asupra brandului Telekom s-a îmbunătăţit, iar compania este acum pe locul doi în topul preferinţelor consumatorilor, în rândul furnizorilor de servicii de telecomunicaţii integrate”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Nu de aceleași creșteri s-au bucurat și celelalte sectoare de activitate. Astfel, potrivit datelor furnizate de Telekom, situația financiară, primul trimestru s-a încheiat cu venituri totale de 216,6 milioane de euro, o scădere de 4,4% față de perioada similară a anului trecut. Defalcat, observăm următoarele:
- Veniturile din servicii fixe au scăzut în medie cu 12% în T1 2019, totalul acestora ajungând la suma de 57,8 milioane de euro. Principala cauză a acestei scăderi sunt veniturile mai mici generate de serviciile de voce, unde numărul de clienți este în scădere, la fel cum în scădere sunt și veniturile medii pe utilizator.
- Scăderi de 2% se înregistrează și la numărul general al utilizatorilor de voce (inclusiv FMC), totalul abonaților ajungând la sfârșitul perioadei amintite mai sus la 2,1 milioane de utilizatori. Cauzele acestei scăderi sunt multiple, cele mai importante două fiind creșterea semnificativă a numărului de abonați ai serviciilor integrate fix-mobil amintite în introducerea acestui articol și declinul numărului de abonați la serviciile tradiționale de telefonie fixă, un declin care continuă de cîțiva ani.
- Segmentul clienților de servicii de televiziune a înregistrat de asemenea o scădere de 3,7%, totalul abonaților ajungând la sfârșitul lunii martie a.c. la 1,41 milioane de utilizatori. Declinul segmentului DTH poate fi pus însă pe seama noilor tehnologii, semnalându-se creșteri semnificative în rândul abonaților la servicii de tip IPTV (televiziune prin Internet), segment pentru care creșterea este de 8,1% în această perioadă.
- Veniturile din servicii de telefonie mobilă au scăzut în primele trei luni ale anului cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro. În același timp însă, s-au depus eforturi continue pentru îmbunătățirea rețelei mobile proprii, eforturi care au condus în cele din urmă la o creştere a calităţii reţelei. Acest rezultat a fost confirmat și de către compania independenta de audit P3.
“Rezultatele pentru T1 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. Creşterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum şi reacţiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstrează faptul că paşii comerciali şi operaţionali pe care i-am facut în direcţia transformării sunt corecţi şi încrederea consumatorilor români în brandul nostru a crescut în mod constant. În plus, vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi. Putem vedea, în mod clar, că aceste eforturi sunt apreciate şi de către piaţa din România, întrucât studiile recente ne-au arătat că percepţia asupra brandului Telekom s-a îmbunătăţit, iar compania este acum pe locul doi în topul preferinţelor consumatorilor, în rândul furnizorilor de servicii de telecomunicaţii integrate”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil