Rezultatele financiare Telekom România pentru primul trimestru al anului 2019
Data publicarii: 13-05-2019 | Finante-BanciGrupul Telekom România a anunțat principalii indicatori de performanță pentru primul trimestru al acestui an. Potrivit comunicatului oficial furnizat de companie, se anunță creșteri semnificative pe segmentul serviciilor integrate fix-mobil în primele trei luni ale anului. O creștere de peste 40%, numărul clienților ajungând la sfârșitul perioadei calculate până la 771.000 de persoane.
Nu de aceleași creșteri s-au bucurat și celelalte sectoare de activitate. Astfel, potrivit datelor furnizate de Telekom, situația financiară, primul trimestru s-a încheiat cu venituri totale de 216,6 milioane de euro, o scădere de 4,4% față de perioada similară a anului trecut. Defalcat, observăm următoarele:
- Veniturile din servicii fixe au scăzut în medie cu 12% în T1 2019, totalul acestora ajungând la suma de 57,8 milioane de euro. Principala cauză a acestei scăderi sunt veniturile mai mici generate de serviciile de voce, unde numărul de clienți este în scădere, la fel cum în scădere sunt și veniturile medii pe utilizator.
- Scăderi de 2% se înregistrează și la numărul general al utilizatorilor de voce (inclusiv FMC), totalul abonaților ajungând la sfârșitul perioadei amintite mai sus la 2,1 milioane de utilizatori. Cauzele acestei scăderi sunt multiple, cele mai importante două fiind creșterea semnificativă a numărului de abonați ai serviciilor integrate fix-mobil amintite în introducerea acestui articol și declinul numărului de abonați la serviciile tradiționale de telefonie fixă, un declin care continuă de cîțiva ani.
- Segmentul clienților de servicii de televiziune a înregistrat de asemenea o scădere de 3,7%, totalul abonaților ajungând la sfârșitul lunii martie a.c. la 1,41 milioane de utilizatori. Declinul segmentului DTH poate fi pus însă pe seama noilor tehnologii, semnalându-se creșteri semnificative în rândul abonaților la servicii de tip IPTV (televiziune prin Internet), segment pentru care creșterea este de 8,1% în această perioadă.
- Veniturile din servicii de telefonie mobilă au scăzut în primele trei luni ale anului cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro. În același timp însă, s-au depus eforturi continue pentru îmbunătățirea rețelei mobile proprii, eforturi care au condus în cele din urmă la o creştere a calităţii reţelei. Acest rezultat a fost confirmat și de către compania independenta de audit P3.
“Rezultatele pentru T1 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. Creşterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum şi reacţiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstrează faptul că paşii comerciali şi operaţionali pe care i-am facut în direcţia transformării sunt corecţi şi încrederea consumatorilor români în brandul nostru a crescut în mod constant. În plus, vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi. Putem vedea, în mod clar, că aceste eforturi sunt apreciate şi de către piaţa din România, întrucât studiile recente ne-au arătat că percepţia asupra brandului Telekom s-a îmbunătăţit, iar compania este acum pe locul doi în topul preferinţelor consumatorilor, în rândul furnizorilor de servicii de telecomunicaţii integrate”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Nu de aceleași creșteri s-au bucurat și celelalte sectoare de activitate. Astfel, potrivit datelor furnizate de Telekom, situația financiară, primul trimestru s-a încheiat cu venituri totale de 216,6 milioane de euro, o scădere de 4,4% față de perioada similară a anului trecut. Defalcat, observăm următoarele:
- Veniturile din servicii fixe au scăzut în medie cu 12% în T1 2019, totalul acestora ajungând la suma de 57,8 milioane de euro. Principala cauză a acestei scăderi sunt veniturile mai mici generate de serviciile de voce, unde numărul de clienți este în scădere, la fel cum în scădere sunt și veniturile medii pe utilizator.
- Scăderi de 2% se înregistrează și la numărul general al utilizatorilor de voce (inclusiv FMC), totalul abonaților ajungând la sfârșitul perioadei amintite mai sus la 2,1 milioane de utilizatori. Cauzele acestei scăderi sunt multiple, cele mai importante două fiind creșterea semnificativă a numărului de abonați ai serviciilor integrate fix-mobil amintite în introducerea acestui articol și declinul numărului de abonați la serviciile tradiționale de telefonie fixă, un declin care continuă de cîțiva ani.
- Segmentul clienților de servicii de televiziune a înregistrat de asemenea o scădere de 3,7%, totalul abonaților ajungând la sfârșitul lunii martie a.c. la 1,41 milioane de utilizatori. Declinul segmentului DTH poate fi pus însă pe seama noilor tehnologii, semnalându-se creșteri semnificative în rândul abonaților la servicii de tip IPTV (televiziune prin Internet), segment pentru care creșterea este de 8,1% în această perioadă.
- Veniturile din servicii de telefonie mobilă au scăzut în primele trei luni ale anului cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro. În același timp însă, s-au depus eforturi continue pentru îmbunătățirea rețelei mobile proprii, eforturi care au condus în cele din urmă la o creştere a calităţii reţelei. Acest rezultat a fost confirmat și de către compania independenta de audit P3.
“Rezultatele pentru T1 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. Creşterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum şi reacţiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstrează faptul că paşii comerciali şi operaţionali pe care i-am facut în direcţia transformării sunt corecţi şi încrederea consumatorilor români în brandul nostru a crescut în mod constant. În plus, vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi. Putem vedea, în mod clar, că aceste eforturi sunt apreciate şi de către piaţa din România, întrucât studiile recente ne-au arătat că percepţia asupra brandului Telekom s-a îmbunătăţit, iar compania este acum pe locul doi în topul preferinţelor consumatorilor, în rândul furnizorilor de servicii de telecomunicaţii integrate”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză