Cum iti alegi o secretara buna
Data publicarii: 10-02-2007 | AfaceriCompetenta bate mitul "secretarei prezentabile"
Una din schimbarile de pe piata resurselor umane in ceea ce priveste acest post este ca mitul secretarei care arata si comunica foarte bine, dar nu are alte competente incepe sa cada. "Managerul trebuie sa stie de ce are nevoie: de imagine sau de eficienta. Exista doua tipuri de secretara, cea gen front desk prezentabila, cu calitati de comunicare, si tipul foarte eficient, care stie sa organizeze lucrurile, sa stabileasca agende, sa faca viata superiorului ei mai simpla, tipul PA. Si normal ar mai fi cea perfecta, care le are pe amindoua. Insa acum la mare cautare si cu salarizare mare sint cele PA, pentru ca ele chiar aduc valoare companiei", explica Ariel Ungureanu, Business Development Manager la compania de recrutare Barnett McCall.
PA-ul creste eficienta managerului
Acesta spune ca diferenta se face si la salariu: in timp ce o secretara nu ia mai mult de 600 de euro, un asistent personal poate sa cistige pina la 2.000 de euro lunar. Insa banii se explica in conditiile in care PA-ul are de obicei si un MBA, "are grija de timpul si de calitatea muncii managerului, uneori si de proiecte pe care ea le supervizeaza urmind indicatiile managerului, de situatii delicate de rezolvat, deci poate avea un rol foarte important", spune Ungureanu.
In plus, acesta subliniaza ca rolul asistentului personal se vede si in cifra de afaceri a companiei: "O relatie profesionala de buna calitate intre un PA si manager cred ca poate creste eficienta acestuia cu 15%. De aceea, managerii buni cunosc cu adevarat valoarea lor si nu se grabesc sa ia o decizie in sensul acesta".
Meseria "compromis"
Pe de alta parte, Andreea Calin, consultant senior la AIMS Human Capital Romania, spune ca "managerii au putina rabdare pentru postul asta, merg pe intuitie si din cauza asta fac erori, pentru ca subevalueaza importanta acestei meserii". Calin este de parere ca vina o au atit companiile, care nu acorda importanta cuvenita asistentilor, spre deosebire de Franta, unde exista si scoli speciale, cit si practicantii, care nu o vad ca pe o meserie, ci ca pe "un compromis, sau cel mult ca pe o rampa de lansare". O posibila revalorizare a meseriei ar putea avea loc daca managerii ar face studii in care sa cuantifice contributia asistentului personal la cresterea cifrei de afaceri, spune consultantul HR.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut