Cum iti alegi o secretara buna
Data publicarii: 10-02-2007 | Afaceri
Competenta bate mitul "secretarei prezentabile"
Una din schimbarile de pe piata resurselor umane in ceea ce priveste acest post este ca mitul secretarei care arata si comunica foarte bine, dar nu are alte competente incepe sa cada. "Managerul trebuie sa stie de ce are nevoie: de imagine sau de eficienta. Exista doua tipuri de secretara, cea gen front desk prezentabila, cu calitati de comunicare, si tipul foarte eficient, care stie sa organizeze lucrurile, sa stabileasca agende, sa faca viata superiorului ei mai simpla, tipul PA. Si normal ar mai fi cea perfecta, care le are pe amindoua. Insa acum la mare cautare si cu salarizare mare sint cele PA, pentru ca ele chiar aduc valoare companiei", explica Ariel Ungureanu, Business Development Manager la compania de recrutare Barnett McCall.
PA-ul creste eficienta managerului
Acesta spune ca diferenta se face si la salariu: in timp ce o secretara nu ia mai mult de 600 de euro, un asistent personal poate sa cistige pina la 2.000 de euro lunar. Insa banii se explica in conditiile in care PA-ul are de obicei si un MBA, "are grija de timpul si de calitatea muncii managerului, uneori si de proiecte pe care ea le supervizeaza urmind indicatiile managerului, de situatii delicate de rezolvat, deci poate avea un rol foarte important", spune Ungureanu.
In plus, acesta subliniaza ca rolul asistentului personal se vede si in cifra de afaceri a companiei: "O relatie profesionala de buna calitate intre un PA si manager cred ca poate creste eficienta acestuia cu 15%. De aceea, managerii buni cunosc cu adevarat valoarea lor si nu se grabesc sa ia o decizie in sensul acesta".
Meseria "compromis"
Pe de alta parte, Andreea Calin, consultant senior la AIMS Human Capital Romania, spune ca "managerii au putina rabdare pentru postul asta, merg pe intuitie si din cauza asta fac erori, pentru ca subevalueaza importanta acestei meserii". Calin este de parere ca vina o au atit companiile, care nu acorda importanta cuvenita asistentilor, spre deosebire de Franta, unde exista si scoli speciale, cit si practicantii, care nu o vad ca pe o meserie, ci ca pe "un compromis, sau cel mult ca pe o rampa de lansare". O posibila revalorizare a meseriei ar putea avea loc daca managerii ar face studii in care sa cuantifice contributia asistentului personal la cresterea cifrei de afaceri, spune consultantul HR.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an