Studiu Deloitte-MIT: companiile depind tot mai mult de asa-numitii „angajati externi”
Data publicarii: 03-12-2021 | EconomiePotrivit studiului „Future of the Workforce Global Executive Study” realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, forța de muncă a companiilor la nivel global depinde din ce în ce mai mult de așa-numiții angajați externi, categorie în care se încadrează contractanții, lucrătorii temporari, furnizorii de servicii, colaboratorii externi și chiar soluțiile tehnologice precum inteligența artificială sau roboții. Conform rezultatelor acestui studiu, 90% dintre respondenți sunt de această părere.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză