Studiu Deloitte-MIT: companiile depind tot mai mult de asa-numitii „angajati externi”
Data publicarii: 03-12-2021 | EconomiePotrivit studiului „Future of the Workforce Global Executive Study” realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, forța de muncă a companiilor la nivel global depinde din ce în ce mai mult de așa-numiții angajați externi, categorie în care se încadrează contractanții, lucrătorii temporari, furnizorii de servicii, colaboratorii externi și chiar soluțiile tehnologice precum inteligența artificială sau roboții. Conform rezultatelor acestui studiu, 90% dintre respondenți sunt de această părere.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri