Comunicat de presa VIG: Rezultate financiare preliminare 2021
Data publicarii: 09-03-2022 | EconomieRecent, Vienna Insurance Group, au făcut publice rezultatele financiare pentru anul 2021, rezultate care s-au dovedit a fi peste așteptări. Astfel, volumul total al primelor a ajuns la 11 miliarde de euro, depășind cu peste cinci procente valoarea înregistrată în anul 2020, pragul amintit mai sus fiind atins pentru prima oară în istoria companiei.
De altfel, grupul VIG a înregistrat creșteri semnificative pe toate segmentele de business, singurele care au scăzut în această perioadă fiind asigurările de viață cu primă unică. Creșteri semnificative, pe de altă parte, s-au înregistrat pe segmentul asigurărilor de proprietăți și răspundere, cu un plus de 8% dar și pe segmentul polițelor auto, cu un plus de 8,7%. De asemenea, primele subscrise au înregistrat o creștere de 7,7% în Cehia, de 9,3% în regiunea CE extinsă. Segmentul de operațiuni asociate Grupului a beneficiat de asemenea de creșteri de 13,2%.
“Grupul VIG si-a demonstrat inca odata soliditatea operationala, in al doilea an de pandemie, obtinand rezultate preliminare cu mult peste asteptari in 2021. Rezultatele sunt dovada pozitionarii solide si diversificate a Grupului, a performantelor operationale excelente obtinute de toate companiile noastre de asigurari si a faptului ca ne-am concentrat din timp asupra schimbarilor majore din industrie, precum transformarea digitala. Pentru actionarii nostri, vom propune in cadrul Adunarii Generale Anuale o crestere semnificativa a dividendului la 1,25 euro pe actiune pentru anul financiar 2021. Aceasta corespunde unei cresteri anuale de 66,7% si unui randament al dividendului de 5,0%. Noua valoare este evident superioara dividendului de 1,15 euro acordat inainte de inceputul pandemiei de COVID-19” a explicat Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.
„Suntem profund intristati de razboiul din Ucraina, una dintre pietele VIG. Observam cu ingrijorare cum oameni dintr-o tara europeana, din Grupul nostru, sunt expusi unor pericole fizice majore. In aceasta situatie teribila, prioritatile cheie sunt siguranta angajatilor din companiile noastre din Ucraina si sprijinirea acestora pe cat de mult posibil. Companiile VIG au demarat mai multe programe de sprijin imediat dupa izbucnirea razboiului, demonstrand astfel extraordinarul spirit de echipa din cadrul Grupului VIG. Am creat fondul “VIG Family”, cu o alocare initiala de 5 milioane de euro, la care pot contribui companiile membre si angajatii. Scopul fondului este de a oferi colegilor din companiile din Ucraina sprijin financiar direct in cazuri de urgenta si sprijin pentru reconstructie in urma razboiului”, a continuat Stadler.
Profitul net înainte de impozitare al Grupului a ajuns în anul 2021 la valoarea de 511,3 milioane de euro, cu mult peste limita de 500 de milioane prognozată la începutul anului trecut. Mai mult, asistăm aici la o creștere de 47,8% față de anul 2020. Menționăm de asemenea că începând cu 2021, VIG își raportează rentabilitatea capitalului propriu la nivel operațional drept principal factor al profitabilității. Rata rentabilității este calculată astfel prin împărțirea acestui profit la media capitalurilor proprii, în anul 2021, aceasta ajungând la 10,9%.
De altfel, grupul VIG a înregistrat creșteri semnificative pe toate segmentele de business, singurele care au scăzut în această perioadă fiind asigurările de viață cu primă unică. Creșteri semnificative, pe de altă parte, s-au înregistrat pe segmentul asigurărilor de proprietăți și răspundere, cu un plus de 8% dar și pe segmentul polițelor auto, cu un plus de 8,7%. De asemenea, primele subscrise au înregistrat o creștere de 7,7% în Cehia, de 9,3% în regiunea CE extinsă. Segmentul de operațiuni asociate Grupului a beneficiat de asemenea de creșteri de 13,2%.
“Grupul VIG si-a demonstrat inca odata soliditatea operationala, in al doilea an de pandemie, obtinand rezultate preliminare cu mult peste asteptari in 2021. Rezultatele sunt dovada pozitionarii solide si diversificate a Grupului, a performantelor operationale excelente obtinute de toate companiile noastre de asigurari si a faptului ca ne-am concentrat din timp asupra schimbarilor majore din industrie, precum transformarea digitala. Pentru actionarii nostri, vom propune in cadrul Adunarii Generale Anuale o crestere semnificativa a dividendului la 1,25 euro pe actiune pentru anul financiar 2021. Aceasta corespunde unei cresteri anuale de 66,7% si unui randament al dividendului de 5,0%. Noua valoare este evident superioara dividendului de 1,15 euro acordat inainte de inceputul pandemiei de COVID-19” a explicat Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.
„Suntem profund intristati de razboiul din Ucraina, una dintre pietele VIG. Observam cu ingrijorare cum oameni dintr-o tara europeana, din Grupul nostru, sunt expusi unor pericole fizice majore. In aceasta situatie teribila, prioritatile cheie sunt siguranta angajatilor din companiile noastre din Ucraina si sprijinirea acestora pe cat de mult posibil. Companiile VIG au demarat mai multe programe de sprijin imediat dupa izbucnirea razboiului, demonstrand astfel extraordinarul spirit de echipa din cadrul Grupului VIG. Am creat fondul “VIG Family”, cu o alocare initiala de 5 milioane de euro, la care pot contribui companiile membre si angajatii. Scopul fondului este de a oferi colegilor din companiile din Ucraina sprijin financiar direct in cazuri de urgenta si sprijin pentru reconstructie in urma razboiului”, a continuat Stadler.
Profitul net înainte de impozitare al Grupului a ajuns în anul 2021 la valoarea de 511,3 milioane de euro, cu mult peste limita de 500 de milioane prognozată la începutul anului trecut. Mai mult, asistăm aici la o creștere de 47,8% față de anul 2020. Menționăm de asemenea că începând cu 2021, VIG își raportează rentabilitatea capitalului propriu la nivel operațional drept principal factor al profitabilității. Rata rentabilității este calculată astfel prin împărțirea acestui profit la media capitalurilor proprii, în anul 2021, aceasta ajungând la 10,9%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză