#viatafaraplastic - Start Patrula Zero Plastic 2022!
Data publicarii: 01-07-2022 | MediuPatrula Zero Plastic, un program derulat în parteneriat de către WWF-România și Lidl România, își propune eliminarea plasticului existent în natură. După ce în primii ani de activitate acest program a fost activ în mod special în Delta Dunării, proiectul continuă în această locație dar își va extinde aria de interes în pădurile din jurul orașului Brașov, pentru cel de-al treilea an.
Astfel, vreme de câteva luni, voluntarii din cadrul programului, sprijiniți de autoritățile din cele două zone turistice dar și de comunitățile locale, vor lucra împreună pentru a pune la punct un mecanism care să prevină apariția deșeurilor provenite din materiale plastice în ape și păduri. Aceștia vor munci cot la cot de asemenea și pentru a strânge deșeurile care în prezent sufocă natura din zonele mai sus amintite.
Patrula Zero Plastic beneficiază astfel de o experiență de peste 2 ani în prevenirea poluării cu plastic, experiență care a arătat însă că activitățile de ecologizare nu sunt chiar deajuns pentru a opri fenomenul poluării cu deșeuri de plastic care afectează calitatea biodiversității și sănătatea oamenilor. Amenzile și alte mijloace de penalizare, nu fac nici ele față lipsei de implicare și de educație. E nevoie astfel, de acțiune pe toate planurile, începând cu modificarea cadrului legislativ și până la implicarea activă a comunității, companiilor locale și a turiștilor, astfel încât problema plasticului care ajunge în natură să fie rezolvată.
De-a lungul ultimilor doi ani, voluntarii care au făcut parte din patrulă au parcurs nu mai puțin de 2000 de kilometri pe canalele Deltei Dunării, colectând tone de deșeuri de plastic. Aceștia au distribuit de asemenea și peste 5000 de kituri Zero Plastic, cu scopul de a încuraja localnicii, pescarii și turiștii să colecteze acest tip de deșeuri în mod responsabil.
În acest an, la programul amintit mai sus se va adăuga o altă componentă educațională, fiind înființat și programul Ambasadorii Zero Plastic. Acesta este adresat elevilor de liceu din Delta Dunării. Tinerii voluntari vor fi pregătiți în mod special pentru a documenta situația deșeurilor plastice pe canalele Dunării și pentru a convinge turiștii să folosească kiturile de colectare atunci când vizitează această zonă a României.
„Mesajul pe care vrem să-l transmitem tuturor este acela că doar împreună putem să scăpăm natura de deșeurile care o sufocă și să o ajutăm să devină rezilientă pentru a ne bucura de beneficiile ei. Natura e casa noastră, Delta Dunării și zona Brașovului sunt adevărate comori de biodiversitate care merită să fie destinații turistice ecologice în adevăratul sens al cuvântului”, a spus Camelia Ionescu, manager conservare la WWF-România.
Astfel, vreme de câteva luni, voluntarii din cadrul programului, sprijiniți de autoritățile din cele două zone turistice dar și de comunitățile locale, vor lucra împreună pentru a pune la punct un mecanism care să prevină apariția deșeurilor provenite din materiale plastice în ape și păduri. Aceștia vor munci cot la cot de asemenea și pentru a strânge deșeurile care în prezent sufocă natura din zonele mai sus amintite.
Patrula Zero Plastic beneficiază astfel de o experiență de peste 2 ani în prevenirea poluării cu plastic, experiență care a arătat însă că activitățile de ecologizare nu sunt chiar deajuns pentru a opri fenomenul poluării cu deșeuri de plastic care afectează calitatea biodiversității și sănătatea oamenilor. Amenzile și alte mijloace de penalizare, nu fac nici ele față lipsei de implicare și de educație. E nevoie astfel, de acțiune pe toate planurile, începând cu modificarea cadrului legislativ și până la implicarea activă a comunității, companiilor locale și a turiștilor, astfel încât problema plasticului care ajunge în natură să fie rezolvată.
De-a lungul ultimilor doi ani, voluntarii care au făcut parte din patrulă au parcurs nu mai puțin de 2000 de kilometri pe canalele Deltei Dunării, colectând tone de deșeuri de plastic. Aceștia au distribuit de asemenea și peste 5000 de kituri Zero Plastic, cu scopul de a încuraja localnicii, pescarii și turiștii să colecteze acest tip de deșeuri în mod responsabil.
În acest an, la programul amintit mai sus se va adăuga o altă componentă educațională, fiind înființat și programul Ambasadorii Zero Plastic. Acesta este adresat elevilor de liceu din Delta Dunării. Tinerii voluntari vor fi pregătiți în mod special pentru a documenta situația deșeurilor plastice pe canalele Dunării și pentru a convinge turiștii să folosească kiturile de colectare atunci când vizitează această zonă a României.
„Mesajul pe care vrem să-l transmitem tuturor este acela că doar împreună putem să scăpăm natura de deșeurile care o sufocă și să o ajutăm să devină rezilientă pentru a ne bucura de beneficiile ei. Natura e casa noastră, Delta Dunării și zona Brașovului sunt adevărate comori de biodiversitate care merită să fie destinații turistice ecologice în adevăratul sens al cuvântului”, a spus Camelia Ionescu, manager conservare la WWF-România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut