Cum sa-ti intretii singur masina

Data publicarii: 21-02-2007 | Auto
 Cum sa-ti intretii singur masina In cazul in care ai un drum mai lung de facut e de preferat sa faci o revizie generala a masinii, pentru a te asigura ca totul este functional. Daca nu mai e timp pentru o inspectie specializata, sunt cateva lucruri pe care le poti face singur, astfel incat sa pleci cat de cat linistit la drum. In plus, nici nu vei mai cheltui sume insemnate pentru o verificare avizata.

1. Verificarea uleiului.
Timp necesar: 2-3 minute

Acesta este un lucru simplu dar extrem de important pentru buna functionare a motorului in timp. A fixa si rezolva din timp o problema ce tine de lubrifierea motorului iti poate salva milioane de lei. Rularea cu putin ulei in baie poate duce la uzarea rapida a motorului. Momentul cel mai bun de verificare a uleiului este la cateva zeci de minute dupa ce motorul a fost oprit. Procedura consta in verificarea nivelului din baia de ulei prin intermediul unei joje, o tija metalica cu o gradatie de minim si maxim. Daca nivelul este sub indicatia de minim, e necesara completarea cantitatii de ulei. De asemenea, trebuie sa fii atent la aspectul lichidului. Daca este clar insemna ca nu este ars. In schimb, daca este negru, e necesara schimbarea lui urgenta.

2. Verificarea fluidului de transmisie
Timp: 2-3 minute

Fluidul de transmisie este cel care te ajuta sa iei viraje line, fara sa tragi de volan cu putere, de aceea trebuie sa te asiguri ca totul este in regula la acest capitol. Verificarea este valabila doar pentru masinile cu servo-directie si se face la fel de simplu ca si controlul uleiului. Recipientul in care se afla lichidul de transmisie se afla tot sub capota. Daca se observa impuritati sau mici parti metalice, acesta trebuie schimbat imediat.

3. Verificarea bateriei
Timp: 2-3 minute

Daca ti s-a intamplat vreodata sa invarti cheia in contact si masina sa nu aiba nici o reactie, stii in acest caz cat de important e sa ai o baterie incarcata. O modalitate simpla de a verifica bateria este cu ajutorul unui voltmetru conectat la borne. E bine sa acorzi atentie si firelor ce se prind de borne. Acestea trebuiesc curatate din cand in cand de rugina sau de alte depuneri ce le pot coroda. O perie de sarma este suficienta in acest caz

4. Verificarea filtrului de aer
Timp: un minut

Verificarea filtrului de aer este o idee buna inaite de a goni pe sosea, mai ales cand drumul va fi lung. Un filtru curat te va scuti de o cheltuiala in plus pe combustibil: motorul va primi mai mult aer si consumul se va reduce. Filtrul se afla sub capota intr-o pozitie ce variaza de la masina la masina. Cartea tehnica a automobilului iti va indica precis locul in care este dispus. Odata localziat, va fi scos din carcasa. Daca este plin de praf e nevoie de un altul, deoarece aerul nu mai trece corespunzator prin el. E recomandabil sa schimbi filtrul de aer odata cu schimbarea uleiului

5. Verificarea apei din radator
Timp: un minut

Radiatorul face ca motorul sa nu se supraincalzeasca, deci e vital sa verifici daca are suficienta apa. Cand verifici, motorul trebuie sa fie rece deoarece apa fierbinte incalzeste radiatorul. Cele mai multe modele de masini au un recipient special situat langa radiator. Tot ce ai de facut este sa verifici daca nivelul apei este intre gradatiile de minim si maxim. Daca e mai jos, e necesara completarea cantitatii.

6. Verificarea luminilor
Timp: un minut

Lucru necesar mai ales daca se va circula pe timp de noapte. Lumini nu insemna doar faruri, ci si semnalizatoarele, stopurile de frana, avariile.

Integral in Banii Nostri

Ultimele stiri pe BankNews.ro: