ANRCTI inaugureaza inca doua telecentre in judetele Botosani si Vaslui
Data publicarii: Astazi, 01-03-2007 | IT&CTelecentrele inaugurate - Sarateni, judetul Vaslui (instalat de Vodafone Romania) si Plesani in judetul Botosani (instalat de Rartel) - fac parte din programul national de instalare a telecentrelor in satele fara acces sau cu acces redus la servicii de telefonie, initiat de ANRCTI in anul 2004, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Pana in acest moment, ANRCTI a organizat 5 licitatii pentru instalarea de telecentre intr-un numar total de 331 localitati. In prezent 133 de telecentre sunt functionale.
Cu ocazia inaugurarii celor doua telecentre, ANRCTI a lansat si un plan de actiuni pentru implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice pentru anul 2007. Astfel, au fost stabilite o serie de obiective precum transformarea telecentrelor din centre informatizate in centre de informatii si instruirea administratorilor telecentrelor, pentru a putea asigura indeplinirea obiectivelor propuse prin programul initiat in anul 2004.
Importanta sustinerii proiectului demarat de ANRCTI este confirmata si de faptul ca, o serie de telecentre, la mai putin de un an de la infiintare, si-au diversificat activitatea si au valorificat resursele puse la dispozitie prin proiect. Un post de radio local, desfasurarea orelor de informatica ale scolii generale in incinta telecentrului, tranzactii comerciale prin intermediul internetului sunt o serie de bune practici de utilizare a serviciilor telecentrelor.
Telecentrul este un spatiu public dotat cu cel putin doua aparate telefonice, doua calculatoare si un fax, in cadrul caruia utilizatorii finali pot initia si primi apeluri telefonice locale, nationale si internationale. In telecentru sunt disponibile si servicii de comunicatii prin fax si comunicatii de date la o rata de transfer suficienta pentru a permite accesul functional la Internet.
Telecentrul va functiona pe o perioada de cel putin 3 ani, perioada de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, dupa care echipamentele puse la dispozitie de catre furnizorul de serviciu universal vor intra in proprietatea primariei, care poate decide sa continue administrarea telecentrului.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut