Spatiile comerciale stradale centrale sunt ocupate in special de banci si fast-fooduri
Data publicarii: 16-03-2007 | ImobiliareSpatiile comerciale stradale amplasate in zone ultracentrale si centrale sunt, in prezent, cele mai solicitate si sunt inchiriate in special de banci, operatori de jocuri electronice si restaurante fast-food, au declarat reprezentantii companiei CB Richard Ellis (CBRE).
Consultantii CBRE estimeaza ca, datorita numarului foarte mare de proiecte rezidentiale anuntate in toate zonele orasului, dar si cresterii cererii, in 2007, vor fi finalizate si alte spatii comerciale de mici dimensiuni (pana la 2.500 mp) ce vor oferi o gama larga de servicii si facilitati, destinate in principal acoperirii necesitatilor rezidentilor. Reprezentantii de la Ricahrd Ellis mai spun ca, in zonele ultracentrale si centrale, cele mai multe spatiile comerciale stradale sunt deja inchiraite pe perioade mai lungi de timp de catre banci, operatori de jocuri electronice si restaurante fast-food.
La randul lui, analistul Artur Silvestri este de parere ca spatiile comerciale stradale sunt intre cele mai cautate in Bucuresti, dar si in alte orase mari. Analistul sustine ca aceasta categorie de spatii comerciale este extrem de larga si cuprinde o gama extinsa ce pune la un loc de la "minimarket", bar, agentie de turism, casa de schimb valutar si pana la agentii de asigurari si chiar, uneori, magazine sau cafenele si cofetarii. In opinia lui Silvestri, ofertele sunt destul de rare fata de cererea constant ridicata, iar piata ar avea nevoie de macar un numar dublu de asemenea unitati ca sa se mai tempereze.
Preturile pentru inchiriere sunt suficient de ridicate, uneori ajungand pana catre 60-80 euro/mp/lunar, pentru ca, de regula, aceste spatii comerciale se inchiriaza, ci nu nu se vand, fiindca sunt o sursa constanta de venit pentru proprietar, potrivit lui Silvestri. "Cu toate acestea, chiriile raman relativ mici, datorita suprafetelor reduse si ratei de profit (deci, de amortizare a platilor lunare) foarte convenabile", a declarat Silvestri, care mai considera ca acesta este cel mai dinamic segment de piata imobiliara comerciala si, probabil, asa va ramane si in urmatorii ani.
Oferta de spatii comerciale din capitala cuprinde, in prezent, aproximativ 200.000 mp de spatii de comert stradal, 175.000 mp de malluri, 160.000 mp de hypermarketuri, 130.000 mp de galerii comerciale, 85.000 mp de centre comerciale, 80.000 mp de bricolaj, 75.000 mp de Cash&Carry, 60.000 mp de magazine universale, si cate 15.000 mp pentru supermarketuri si magazine de reduceri. Stocul de spatii comerciale va fi completat, pana la sfarsitul anului 2007, cu inca 150.000 mp, arata un raport al companiei CB Richard Ellis.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză