Inchirierea masinilor poate aduce un profit de 120.000 de euro anual
Data publicarii: 19-03-2007 | AfaceriInvestitia minima pentru a incepe un business de tip rent a car este de 20.000 de euro, noteaza Adevarul. Romanii de rand nu prea inchiriaza masini. Insa turistii straini sau oamenii de afaceri, da. Aproximativ 30 de euro pe zi sau 100 de euro pe luna, atat cat costa inchirierea unui Logan, de pilda, nu este un pret mare pentru aceasta categorie de clienti, insa suficient pentru a aduce un profit considerabil unei firme de inchirieri autohtone.
Daca in urma cu 5-6 ani, singurele firme de profil erau multinationalele, care isi racolau clientii doar din parcarile aeroporturilor, astazi exista sute de astfel de societati de inchiriere, care isi impart o piata de peste 10 milioane de euro. Principalii jucatori de pe piata romaneasca de rent a car spun ca inchirierea masinilor este una dintre cele mai simple afaceri pe care le poti incepe. Un contract de leasing cu un importator sau producator de masini, un birou, de cele mai multe ori intr-un apartament, un site pe internet si gata. Acum astepti musteriii. Insa fara o strategie de marketing corespunzatoare si fara investitii majore si investitii permanente, businessul nu poate deveni rentabil in adevaratul sens al cuvantului.
Investitiile majore se fac in promovare
Cel mult, iti poate asigura venituri pentru cheltuielile curente, chirii, rate de leasing si sa iti mai ramana bani cat sa iesi in fiecare weekend la restaurant. Cu toate ca in momentul de fata exista sute de astfel de firme, piata este inca departe de a fi saturata. Daca esti proprietarul unei cafenele sau al unui magazin alimentar, promovarea nu este chiar atat de importanta ca in cazul inchirierii de masini. O cafenea este la strada, o vede lumea si intra in ea. O firma de rent a car nu este vizibila. Parcarea masinilor, pe care scrie mare ca sunt de inchiriat, pe marginea strazii nu este cea mai fericita strategie de marketing. Insa internetul, da.
Radu Ursacescu, director general al companiei Activ Rent a Car, spune ca banii cei mai multi trebuie investiti in publicitate. "Ca sa iti intre lumea in sediul tau si sa inchei un contract, ai nevoie de investitii majore in publicitate. Clientii straini, in special, nu vor sa conduca o masina cu abtibild pe care scrie mare ca e de inchiriat. Sunt oameni de afaceri, care merg cu autoturismul la intalniri importante", crede Ursacescu. Acesta spune ca marketingul in acest business trebuie sa fie agresiv, biroul trebuie pozitionat in zone centrale, iar oferta sa fie avantajoasa.
Principalii jucatori de pe aceasta piata sustin ca industria rent a car este una care se dezvolta pe orizontala. "Depindem de turism si de prezenta investitorilor straini in Romania" sustine Ursacescu. Active Rent a Car s-a infiintat cu o investitie de aproximativ 20.000 de dolari, bani cu care s-au cumparat 10 masini de clasa medie, s-a inchiriat un garaj si s-a investit in logistica. Investitiile au continuat sa creasca de la an la an, iar astazi Active este una dintre cele mai mari firme de profil din Capitala.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză