Reuters se vinde pentru 13 miliarde de euro
Data publicarii: Astazi, 09-05-2007 | MediaGrupul canadian de media digitale Thomson Corp a confirmat oferta de preluare a prestigioasei agentii de presa britanice Reuters, informeaza Evenimentul Zilei. Potrivit ultimelor cotatii ale Reuters la Bursa din Toronto, suma tranzactiei este de aproape 13 miliarde de euro. Intr-un comunicat semnat de ambele companii se mentioneaza ca grupul nou-format se va numi Thomson-Reuters.
Fosti concurenti
Miza afacerii este functionarea diviziilor de informatii economice si financiare ale Reuters si Thomson sub numele comun Reuters, ce ar duce la o cota comuna de 34% pe aceasta piata.
Pana acum, Thomson si Reuters erau concurenti in domeniul informatiilor economice. Desi Reuters este recunoscut la nivel mondial datorita serviciilor de agentie de presa generalista, aproximativ 90% din veniturile sale vin din sectorul financiar. In schimb, canadienii de la Thomson au intrat recent pe aceasta piata, cumparand serviciul AFX News al agentiei franceze AFP.
Thomson va achita cele 13 miliarde de euro atat in bani gheata, cat si in actiuni. Potrivit unor surse, grupul canadian ar putea sa-si vanda ramura de publicatii educative, pentru circa 5 miliarde de euro, urmarind sa stranga fonduri pentru achizitia Reuters.
Cele doua companii au ridicat ieri si problema unor eventuale concedieri, urmarind ca fuziunea sa genereze reduceri de costuri de pana la 500 de milioane de dolari pe an, timp de trei ani.
ISTORIE: Stiri prin porumbei voiajori
Agentia de presa Reuters a luat fiinta in 1851, cand Paul Julius Reuter, un imigrant de origine germana, a deschis un birou in Londra de unde se transmiteau cotatii la Bursa. "Batranul" flux de informatii lega capitala Albionului de Paris, prin noul cablu Calais-Dover. Cu doi ani mai devreme, Reuter folosise porumbei-calatori pentru a transmite cotatiile la Bursa intre Aachen si Bruxelles.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI