Se va interzice reclama la alimentele ''miraculoase''
Data publicarii: 11-05-2007 | MediaAutoritatile incearca sa-i scuteasca pe cetateni de reclamele si de etichetele alimentelor in care sunt prezentate calitatile terapeutice ale marfurilor, ajungandu-se chiar la interzicerea comercializarii celor prezentate ca fiind din categoria "miraculoase". Daca va fi aprobat proiectul de ordin comun elaborat de Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii si Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, folosirea in publicitate si pe etichetele alimentelor a cuvintelor care atribuie produselor proprietati terapeutice sau ecologice va fi interzisa.
Potrivit Mediafax, reclamele la alimente vor renunta, in scurt timp, la cuvinte precum "igiena", "ecologic", "biologic", "natur" sau "pur". Mai mult decat atat, in publicitatea si etichetarea produselor alimentare nu va mai fi permisa utilizarea de cuvinteprecum "igiena", "medical", "bolnav", "farmacie", "boala", "remediu", "medicament", nume de boli, numele sau reprezentarea de simptome ale bolilor ori ale persoanelor bolnave, potrivit proiectului de act normativ.
De asemenea, se vor interzice cu desavarsire orice referinte la slabire sau ingrasare, nume sau reprezentari, chiar si stilizate, ale organelor umane, reprezentari de persoane, imbracaminte sau aparate care pot sugera profesii medicale, paramedicale sau farmaceutice.
Pentru ca se gandesc la sanatatea si la linistea cetatenilor, autoritatile iau in calcul si interzicerea oricaror referinte care genereaza sau exploateaza sentimente de teama, frica sau credulitate, referinte la recomandari, atestari, declaratii ori prescriptii medicale sau la declaratii de aprobare, cu exceptia mentiunii ca un produs nu poate fi consumat sau folosit decat cu avizul medicului.
Fara mentiunea "calitati speciale"
In publicitatea si etichetarea produselor alimentare este interzisa utilizarea cuvintelor, a expresiilor, a textelor sau, dupa caz, a reprezentarilor "ecologic", "biologic", "organic", "natur", "pur" ori sa se induca faptul ca produsul de marca poseda calitati speciale, atunci cand toate produsele alimentare similare, cu aceeasi compozitie, prezinta aceleasi calitati. Proiectul de ordin mai prevede, potrivit Mediafax, ca prezentarea in vederea comercializarii, precum si comercializarea produselor prezentate ca miraculoase va fi interzisa.
"Orice practici de prezentare in vederea comercializarii, comercializarea produselor, precum si oferirea cu titlu gratuit a produselor care, fiind in legatura cu produsele sau cu aparatele, altele decat cele medicale, fac referire in mod abuziv la imbunatatirea starii de sanatate a consumatorului, sunt interzise", se arata in proiect.
Prin produse prezentate ca miraculoase se inteleg acele produse cu asa-zis efect asupra sanatatii, altele decat cele inregistrate oficial ca produse medicamentoase sau dispozitive medicale, prezentate ca avand proprietati care sa permita tratamentul sau prevenirea bolilor la om, utilizate in vederea stabilirii unui diagnostic medical. De asemenea, vor disparea si reclamele la produsele destinate refacerii, corectarii sau modificarii functiilor fiziologice, si care, neavand, insa, o sustinere stiintifica, nu garanteaza rezultatele promise consumatorilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere