Lupta apriga intre KFC si McDonald's
Data publicarii: 29-06-2007 | AfaceriConcurenta dintre cele doua mari branduri prezente pe piata romaneasca devine din ce in ce mai agresiva, noteaza Adevarul. Restaurantele cu servire rapida din Romania au prins foarte bine pe plan local. Cifrele de afaceri ale principalilor doi competitori - McDonald's si KFC - cresc cu peste 15% in acest an, iar pe termen lung strategia de dezvoltare vizeaza acoperirea nationala.
Dupa Bucuresti, orasul care asigura cea mai mare rata a vanzarilor la nivel local, zonele vizate pentru extindere sunt Cluj, Bacau, Iasi, Constanta.
Daca in prezent reteaua McDonald's numara 51 de restaurante in 20 de orase din tara, dintre care 23 sunt numai in Bucuresti, de cealalta parte, strategia KFC de acoperire nationala devine tot mai agresiva.
Opt restaurante pe an pentru KFC
"Anul acesta deschidem sase noi locatii in orase precum Cluj, Bacau, Iasi, Constanta si Bucuresti, ultima fiind inaugurata pe 17 mai la Pitesti. Planurile vizeaza deschiderea a inca 25 de restaurante cu servire rapida pana in 2010, ceea ce inseamna un ritm de circa opt locatii pe an", a declarat, pentru "Adevarul", Carmen Lupulet, director de marketing in cadrul Pizza Hut & KFC Romania.
Potrivit acesteia, investitia medie pe locatie se cifreaza intre 300.000 - 500.000 de euro, in functie de marime, numarul de angajati necesar pentru fiecare in parte fiind de aproximativ 35 de persoane.
Avand avantajul unei prezente mai indelungate pe piata romaneasca si a unei retele mult mai dezvoltate, lantul McDonald's a adoptat un plan de extindere ceva mai moderat. Cristian Savu, director de comunicare in cadrul companiei, a precizat ca in acest an vor fi investiti peste un milion de euro, pentru deschiderea a doua noi locatii in Capitala.
"Deschiderea acestora depinde insa de finalizarea negocierilor in ceea ce priveste spatiul pe care ele vor fi amplasate", a declarat Savu.
In urmatorii ani, ritmul de expansiune a lantului McDonald's va inseamna inaugurarea a doua-patru restaurante pe an. In functie de marimea fiecarui spatiu, investitia se va cifra intre 400.000 si 1.000.000 de euro.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză