Coca Cola, cel mai cunoscut brand la nivel international
Data publicarii: 14-08-2007 | InternationalCoca-Cola este cel mai valoros brand la nivel mondial, fiind urmat in top de Microsoft si de IBM. Aceasta este concluzia unui studiu realizat si dat publicitatii de firma americana de consultanta Interbrand si revista Business Week. Studiul, numit "Top 100 Global Brands", releva ca, din primele zece marci de pe mapamond, sapte sunt americane. Singurele tari europene care au reusit sa isi faca loc in primele zece sunt Finlanda, cu Nokia, si Germania, cu Mercedes.
In top Ten exceptia o reprezinta Toyota, care a intrat in clasament dupa ce, in 2003, a ocupat locul 11. Prin multitudinea de marci americane, Europa isi face cu greu simtita prezenta: masinile germane, marcile franceze L'Oreal, Chanel si Danone sau cele italiene Gucci si Prada.
In topul brandurilor se mai afla Elvetia cu Nescafe, UBS, Nestle si Rolex, Marea Britanie, cu HSBC, Reuters, BP, Smirnoff si Shell, Suedia, cu Ikea, Olanda, cu Philips si ING.
Conform studiului, primul brand din clasament - Coca Cola inregistreaza, in 2007, o valoare de 65,324 miliarde de dolari, cu 3% mai mica decat in 2006. Companiile americane au ocupat cele mai bune pozitii si in acest an, dominand clar top zece al primelor clasate.
Cea mai bine cotata companie din afara Statelor Unite este producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia, care s-a situat pe locul 5, cu o valoare de 33,69 miliarde de dolari. Din Marea Britanie, doar cinci branduri au reusit sa se situeze intre primele 100.
Cele 100 de branduri masurate insumeaza circa 1.200 de miliarde de dolari anul acesta. In topul anului 2007, peste jumatate dintre brandurile listate sunt americane, alte 48 de marci provenind din Germania, Franta, Japonia sau Marea Britanie.
Cele mai mari cresteri ale valorii afacerii au inregistrat-o companii precum Google, cu 44% de la un an la altul, urmat de brandul spaniol Zara despre care se spune ca in acest an si-a deschis mai mult de un magazin pe zi in toata lumea.
Pozitia a treia, cu o crestere a valorii brandului de 21 %, ii revine lui Apple, datorita noului IPhone lansat in acest an. Lider in domeniul inovatiei Nintendo a castigat in acest an circa 18 procente, iar Starbucks, cu 2.400 de magazine deschise in toata lumea de la inceputul acestui an, incheie clasamentul castigatorilor cu 17% crestere a afacerii.
Firmele care coboara in clasamentul brandurilor sunt Ford cu 19% din valoare, urmat de Gap, Kodak si Pizza Hut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza