Coca Cola, cel mai cunoscut brand la nivel international
Data publicarii: 14-08-2007 | InternationalCoca-Cola este cel mai valoros brand la nivel mondial, fiind urmat in top de Microsoft si de IBM. Aceasta este concluzia unui studiu realizat si dat publicitatii de firma americana de consultanta Interbrand si revista Business Week. Studiul, numit "Top 100 Global Brands", releva ca, din primele zece marci de pe mapamond, sapte sunt americane. Singurele tari europene care au reusit sa isi faca loc in primele zece sunt Finlanda, cu Nokia, si Germania, cu Mercedes.
In top Ten exceptia o reprezinta Toyota, care a intrat in clasament dupa ce, in 2003, a ocupat locul 11. Prin multitudinea de marci americane, Europa isi face cu greu simtita prezenta: masinile germane, marcile franceze L'Oreal, Chanel si Danone sau cele italiene Gucci si Prada.
In topul brandurilor se mai afla Elvetia cu Nescafe, UBS, Nestle si Rolex, Marea Britanie, cu HSBC, Reuters, BP, Smirnoff si Shell, Suedia, cu Ikea, Olanda, cu Philips si ING.
Conform studiului, primul brand din clasament - Coca Cola inregistreaza, in 2007, o valoare de 65,324 miliarde de dolari, cu 3% mai mica decat in 2006. Companiile americane au ocupat cele mai bune pozitii si in acest an, dominand clar top zece al primelor clasate.
Cea mai bine cotata companie din afara Statelor Unite este producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia, care s-a situat pe locul 5, cu o valoare de 33,69 miliarde de dolari. Din Marea Britanie, doar cinci branduri au reusit sa se situeze intre primele 100.
Cele 100 de branduri masurate insumeaza circa 1.200 de miliarde de dolari anul acesta. In topul anului 2007, peste jumatate dintre brandurile listate sunt americane, alte 48 de marci provenind din Germania, Franta, Japonia sau Marea Britanie.
Cele mai mari cresteri ale valorii afacerii au inregistrat-o companii precum Google, cu 44% de la un an la altul, urmat de brandul spaniol Zara despre care se spune ca in acest an si-a deschis mai mult de un magazin pe zi in toata lumea.
Pozitia a treia, cu o crestere a valorii brandului de 21 %, ii revine lui Apple, datorita noului IPhone lansat in acest an. Lider in domeniul inovatiei Nintendo a castigat in acest an circa 18 procente, iar Starbucks, cu 2.400 de magazine deschise in toata lumea de la inceputul acestui an, incheie clasamentul castigatorilor cu 17% crestere a afacerii.
Firmele care coboara in clasamentul brandurilor sunt Ford cu 19% din valoare, urmat de Gap, Kodak si Pizza Hut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI