Coca Cola, cel mai cunoscut brand la nivel international
Data publicarii: 14-08-2007 | InternationalCoca-Cola este cel mai valoros brand la nivel mondial, fiind urmat in top de Microsoft si de IBM. Aceasta este concluzia unui studiu realizat si dat publicitatii de firma americana de consultanta Interbrand si revista Business Week. Studiul, numit "Top 100 Global Brands", releva ca, din primele zece marci de pe mapamond, sapte sunt americane. Singurele tari europene care au reusit sa isi faca loc in primele zece sunt Finlanda, cu Nokia, si Germania, cu Mercedes.
In top Ten exceptia o reprezinta Toyota, care a intrat in clasament dupa ce, in 2003, a ocupat locul 11. Prin multitudinea de marci americane, Europa isi face cu greu simtita prezenta: masinile germane, marcile franceze L'Oreal, Chanel si Danone sau cele italiene Gucci si Prada.
In topul brandurilor se mai afla Elvetia cu Nescafe, UBS, Nestle si Rolex, Marea Britanie, cu HSBC, Reuters, BP, Smirnoff si Shell, Suedia, cu Ikea, Olanda, cu Philips si ING.
Conform studiului, primul brand din clasament - Coca Cola inregistreaza, in 2007, o valoare de 65,324 miliarde de dolari, cu 3% mai mica decat in 2006. Companiile americane au ocupat cele mai bune pozitii si in acest an, dominand clar top zece al primelor clasate.
Cea mai bine cotata companie din afara Statelor Unite este producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia, care s-a situat pe locul 5, cu o valoare de 33,69 miliarde de dolari. Din Marea Britanie, doar cinci branduri au reusit sa se situeze intre primele 100.
Cele 100 de branduri masurate insumeaza circa 1.200 de miliarde de dolari anul acesta. In topul anului 2007, peste jumatate dintre brandurile listate sunt americane, alte 48 de marci provenind din Germania, Franta, Japonia sau Marea Britanie.
Cele mai mari cresteri ale valorii afacerii au inregistrat-o companii precum Google, cu 44% de la un an la altul, urmat de brandul spaniol Zara despre care se spune ca in acest an si-a deschis mai mult de un magazin pe zi in toata lumea.
Pozitia a treia, cu o crestere a valorii brandului de 21 %, ii revine lui Apple, datorita noului IPhone lansat in acest an. Lider in domeniul inovatiei Nintendo a castigat in acest an circa 18 procente, iar Starbucks, cu 2.400 de magazine deschise in toata lumea de la inceputul acestui an, incheie clasamentul castigatorilor cu 17% crestere a afacerii.
Firmele care coboara in clasamentul brandurilor sunt Ford cu 19% din valoare, urmat de Gap, Kodak si Pizza Hut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024
- Studiu Deloitte: increderea in evolutia economiei isi revine dupa caderea abrupta de anul trecut, insa in ritm mai lent decat dupa criza financiara globala
- Schneider Electric va moderniza și automatiza întreaga rețea de distribuție electrică de medie tensiune a Serbiei