Bucurestiul va fi legat de Budapesta printr-o cale ferata de mare viteza
Data publicarii: 15-11-2007 | TurismGuvernul roman si cel ungar au stabilit, in urma sedintei comune de miercuri, sa construiasca o linie ferata de mare viteza pe ruta Budapesta -Bucuresti -Constanta, pentru a integra cele doua state in sistemul de transport feroviar international de calatori cu trenuri de mare viteza.
Potrivit unei Declaratii Comune a Ministerului Transporturilor (MT) roman si a Ministerului Economiei si Transporturilor ungar adoptata, miercuri, la Sibiu, in sedinta comuna a guvernelor celor doua state, va fi realizata o linie feroviara de mare viteza pe ruta Budapesta - Bucuresti - Constanta, cu legatura la reteaua europeana de transport feroviar. Aceasta linie va lega Budapesta de Bucuresti si Constanta, ca o prelungire a axei de mare viteza Paris - Strasburg - Stuttgart - Viena - Bratislava - Budapesta.
De asemenea, ministerele de transporturi din cele doua state au mai adoptat o declaratie comuna, potrivit careia vor dezvolta unitar infrastructura drumurilor secundare de interes comun care traverseaza frontiera romano-ungara. O alta preocupare a celor doua state o constituie dezvoltarea retelei de autostrazi si drumuri publice deschise traficului international, care sa faca fata cresterii rapide a cererii generate de traficul intern si de tranzit.
Cele doua guverne au convenit modul in care vinietele romanesti si ungare se vor putea distribui pe teritoriul celuilalt stat. Astfel, Romania a creat cadrul legal pentru eliberarea acestora de catre persoanele si agentii economici din Ungaria, care se pot adresa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), pentru incheierea unor conventii in acest sens. In ceea ce priveste distribuirea rovinietei romanesti in Ungaria, in prezent, CNADNR desfasoara o licitatie pentru tiparirea de roviniete necesare si este pregatita sa incheie conventii de distribuire a rovinietei cu orice firma ungureasca interesata.
Totodata, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a prezentat o nota referitoare la continuarea colaborarii romano-ungare in ceea ce priveste transport feroviar si rutier, printre obiective numarandu-se cresterea traficului feroviar si rutier de marfa si calatori, inlaturarea barierelor tehnice existente pe reteaua feroviara si rutiera, cresterea calitatii serviciilor, a vitezei comerciale a trenurilor, dar si reducerea duratei de parcurs si reducerea costurilor cu intretinerea materialului rulant si a infrastructurii feroviare. Aceste actiuni vor facilita tranzitul persoanelor cu drept comunitar de libera circulatie pe drumurile secundare care traverseaza frontiera romano-ungara cand acquis-ul Schengen va fi total implementat de catre Romania si Ungaria.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere