Produsele din cosuletele de Pasti se vand mai scump decat separat
Data publicarii: 24-04-2008 | DiverseSupermarketurile atrag clientii in ajun de sarbatori cu tot felul de pachete, continand doua sau trei alimente, comercializate sub denumirea de "cosulet de Pasti", noteaza Gardianul. Pretul acestora este cu mult mai mare decat cel expus pentru fiecare aliment vandut separat. In opinia agentilor economici, diferenta de pret se regaseste in ambalaj si prezentare. Unele alimente dorite de clienti nu se mai vand separat in aceasta perioada.
In aceste zile premergatoare marii Sarbatori de Pasti, toate magazinele si tarabele sunt luate cu asalt. In special supermarketurile si hipermarketurile, deoarece fiecare gospodina isi calculeaza fiecare leu sortit cheltuielii, astfel incat sa scoata pentru produsul dorit un pret cat mai mic posibil. Este o realitate faptul ca in mintea fiecarui roman exista convingerea ca produsele comercializate in supermerkaturi sunt putin mai ieftine decat cele dintr-un magazin oarecare.
Numai ca, profitand de febra cumparaturilor, comerciantii au gasit solutii inventive de vanzare a produselor specifice pentru aceasta sarbatoare, prin metoda "cosuletul de Pasti". In acest cosulet sunt frumos ambalate, cu fundita, doua sau chiar trei produse alimentare al caror pret unitar este mai mare cu patru-cinci procente fata de aceleasi alimente expuse separat in galantar si pentru aceeasi cantitate. Astfel, intr-unul din cele mai cautate supermarketuri, clientul poate cumpara de la raionul de mezeluri un pachet ce contine drob de porc, sunca York si carnati taranesti.
Fiecare aliment din pachet cantareste 400 de grame, iar pretul lui total este de 15,69 lei. In realitate, daca aceste produse ar fi cumparate separat si la aceeasi cantitate, clientul ar plati mai putin: 4,8 lei pentru drob, 3,7 lei pentru sunca si 5,2 lei pentru carnatii taranesti. In total, romanul ar scoate din buzunar doar 13,7 lei. O alta metoda de a scoate mai multi bani din portofel tine de cosuletele cu oua vopsite. Astfel, au aparut spre vanzare ispititoare cofraje mici, cu cate zece oua fierte si vopsite, deci doar bune de ciocnit, pentru care doritorul plateste la casa 7,19 lei pentru o cutie.
Pretul mediu de vanzare al unui ou la tarabele din piete, special amenajate pentru comercializarea acestui produs, este de 40 de bani bucata. La un calcul simplu, pentru zece oua cumparate s-ar plati doar 4 lei si, daca mai punem la socoteala ca pentru cele zece oua este indeajuns un pliculet de vopsea, poate doua, care costa 50 de bani unul, ar insemna ca toata investitia ar fi de numai 5 lei.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI