UNIMPRESA a lansat un program pentru sprijinirea activitatilor economice din Romania
Data publicarii: 07-05-2008 | AfaceriAsociatia Oamenilor de Afaceri Italieni - UNIMPRESA Romania - a lansat marti "Programul 2008/2009" , instrument care vizeaza domeniile din piata muncii, politica fiscala, infrastructura sau agricultura.
"Prin acest program dorim sa contribuim la imbunatatirea mediului de afaceri roman prin experienta similara prin care au trecut firmele italiene, in tara natala, la randul lor. Programul este impartit in opt sectii, domenii de importanta vitala. Acestea sunt: piata muncii, infrastructura, energia si mediul, politicile fiscale si monetare, agricultura, IMM-urile, cultura, raporturile institutionale si comunicare externa", a declarat marti presedintele UNIMPRESA, Stefano Albarosa.
Primul punct din program vizeaza flexibilizarea pietei muncii pentru tineri, femei si persoane care in mod curent sunt marginalizate ca forta de munca. "Romania este cunoscuta si apreciata pentru calitatea si productivitatea fortei de munca, nu pentru costul redus al acesteia", a precizat Albarosa.
Referitor la infrastructura, acesta a mentionat ca Romania trebuie sa profite de fonduri intrucat Europa se pregateste sa finanteze in mod semnificativ realizarea proiectelor de acest fel. In acest sens, Stefano Albarosa a spus ca se prevad finantari ale fondurilor structurale comunitare in valoare de 17 - 20 miliarde euro pentru perioada 2007 - 2010.
Referitor la domeniul energie si mediu, oamenii de afaceri italieni din Romania sustin dezvoltatrea surselor de energie regenerabila prin intermediul unor sisteme de stimulente, continuarea liberalizarii pietei si transparenta contactelor energetice bilaterale.
De asemenea, programul UNIMPRESA urmareste o fiscalitate redusa care sa sustina atat investitiile cat si puterea de cumparare. "Un astfel de sistem s-a deteriorat gradual in trecutul apropiat, prin eliminarea taxei inverse pentru imobile sau prin sistemele de impozitare locala care penalizeaza intreprinzatorii. Simplificarea si reducerea taxelor, reducerea obligatiilor sociale, dar si consultarea prealabila cu asociatiile oamenilor de afaceri raman obiective prioriare la acest punct", a adaugat Albarosa.
Totodata, acesta a subliniat importanta sprijiniri sectorului IMM motivand ca acestea au cel mai mare aport la Produsul Intern Brut.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online