Supermarketurile prefera sa arunce carnea decat sa o ieftineasca
Data publicarii: 15-04-2009 | AfaceriDupa ce au pus adaosuri comerciale de peste 30% la alimente, supermarketurile s-au trezit cu mormane de carne de miel in galantare, de care nu se mai apropie nimeni. Prabusirea vanzarilor i-a luat prin surprindere pe retaileri, care se aprovizionasera cu mai multa marfa ca anul trecut. Carnea de miel din supermarketuri este insa sensibil mai scumpa fata de cea din targuri sau macelarii. Aceasta ajunge la 21 lei/kg carcasa in marile lanturi de magazine, in timp ce, in targuri, cumparatorii care negociaza pot lua carnea de miel si cu 15 lei/kg.
Pentru prima data in ultimii ani, vanzarile la carnea de miel, dar si la produsele traditionale de Paste au scazut cu aproape 15%. Mai mult, specialistii din piata estimeaza ca, in aceasta saptamana, vanzarile vor scadea cu pana la 20%. O explicatie ar fi si faptul ca cei mai multi romani isi amana cumparaturile, sperand ca, de nevoie, retailerii vor ieftini alimentele pentru a nu ramane cu marfa in stoc. Anul trecut, multe supermarketuri au ieftinit carnea de miel in ultima zi din Saptamana Patimilor, cu peste 22%, de la 18 lei, la 14 lei/kg.
In pofida acestui regres al vanzarilor, supermarketurile prefera sa ramana cu toata carnea in stoc, pentru ca mai apoi sa o arunce, decat sa scada preturile. In ceea ce priveste carnea de miel, romanii isi vor reduce bugetele alocate pentru acest produs, care este foarte scump. In consecinta, ciobanii prognozeaza o scadere a vanzarilor cu peste un milion de miei de Paste, adica cu aproape 40%, fata de anul trecut. In ultimele luni, in Romania, volumul comertului de retail a avut cea mai mare scadere din Uniunea Europeana.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial