Supermarketurile prefera sa arunce carnea decat sa o ieftineasca
Data publicarii: 15-04-2009 | AfaceriDupa ce au pus adaosuri comerciale de peste 30% la alimente, supermarketurile s-au trezit cu mormane de carne de miel in galantare, de care nu se mai apropie nimeni. Prabusirea vanzarilor i-a luat prin surprindere pe retaileri, care se aprovizionasera cu mai multa marfa ca anul trecut. Carnea de miel din supermarketuri este insa sensibil mai scumpa fata de cea din targuri sau macelarii. Aceasta ajunge la 21 lei/kg carcasa in marile lanturi de magazine, in timp ce, in targuri, cumparatorii care negociaza pot lua carnea de miel si cu 15 lei/kg.
Pentru prima data in ultimii ani, vanzarile la carnea de miel, dar si la produsele traditionale de Paste au scazut cu aproape 15%. Mai mult, specialistii din piata estimeaza ca, in aceasta saptamana, vanzarile vor scadea cu pana la 20%. O explicatie ar fi si faptul ca cei mai multi romani isi amana cumparaturile, sperand ca, de nevoie, retailerii vor ieftini alimentele pentru a nu ramane cu marfa in stoc. Anul trecut, multe supermarketuri au ieftinit carnea de miel in ultima zi din Saptamana Patimilor, cu peste 22%, de la 18 lei, la 14 lei/kg.
In pofida acestui regres al vanzarilor, supermarketurile prefera sa ramana cu toata carnea in stoc, pentru ca mai apoi sa o arunce, decat sa scada preturile. In ceea ce priveste carnea de miel, romanii isi vor reduce bugetele alocate pentru acest produs, care este foarte scump. In consecinta, ciobanii prognozeaza o scadere a vanzarilor cu peste un milion de miei de Paste, adica cu aproape 40%, fata de anul trecut. In ultimele luni, in Romania, volumul comertului de retail a avut cea mai mare scadere din Uniunea Europeana.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?