Doar 21% dintre romani cauta preturi mai mici atunci cand fac cumparaturi
Data publicarii: 06-05-2009 | DiverseCirca 8 din 10 romani din mediul urban considera ca cel mai important lucru atunci cand fac cumparaturi este sa fie bine tratati de catre personalul magazinului. Totodata, aproape doua treimi dintre oraseni prefera sa gaseasca toate articolele pe care vor sa le achizitioneze intr-un singur magazin. In cazul planificarii cumparaturilor, cei mai multi dintre romani (75%) au o lista pe care o respecta in totalitate sau stiu ce le trebuie, in timp ce un sfert se decid direct la fata locului ce pun in cos.
"Constatam ca romanii sunt destul de orientati catre eficienta actului de cumparare. Nu numai ca obisnuiesc sa le planifice si sa se documenteze inainte, dar isi doresc sa nu dedice prea mult timp acestei activitati, preferand cumparaturile dintr-un singur magazin", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania referitor la studiul Shopping Monitor, noteaza Mediafax.
Sondajul mai arata ca doar 21% dintre oraseni sunt interesati in primul rand de pretul produselor si de cautarea reducerilor, a chilipirurilor sau a promotiilor. "Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari.
In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie", potrivit GfK. De altfel, femeile si varstnicii sunt mai interesati de pliantele promotionale primite la cutia postala. Potrivit studiului, 44% dintre persoanele intervievate tin cont de ce-au citit in pliante atunci cand merg la cumparaturi. Pe de alta parte, in magazine, romanii sunt putin interesati de a socializa cu alti cumparatori sau sa cumpere anumite bunuri pentru propriul "rasfat". Studiul Shopping Monitor se desfasoara anual in 12 tari din Europa Centrala si de Est. In Romania, datele au fost culese in noiembrie 2008, pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial