Cum au reactionat consumatorii la recesiune
Data publicarii: 02-10-2009 | ActualitateCriza economica mondiala a adus schimbari in comportamentul de consum, majoritatea oamenilor (61%) reusind sa se adapteze la noile conditii de piata, in timp ce doar 6% din populatie se declara in panica, facand tot posibilul sa restranga cheltuielile, potrivit unei analize a companiei de cercetare Nielsen, facuta la nivel mondial pe un esantion de 47.000 de respondenti.
Aproximativ 12% din populatie nu a fost afectata de recesiune, iar 21% a fost doar usor afectata, potrivit Nielsen. In cazul majoritatii populatiei, adaptarea la noile conditii economice a fost facuta de 22% prin cautarea reducerilor si promotiilor, in timp ce 13% dintre oameni au inceput sa economiseasca si sa faca stocuri de produse. O alta tendinta generala, intalnita si in Romania, este orientarea consumatorilor catre marcile proprii ale retelelor de comert.
Marcile proprii castiga din ce in ce mai mult teren, majoritatea strategiilor marilor retele de comert din Romania avand ca punct principal dezvoltarea acestui segment de produse. In acest context economic, marca privata devine o oportunitate atat pentru consumator, care poate achizitiona produse la preturi mai scazute, fara a face rabat de la calitate, cat si pentru retaileri, avantajul principal fiind ca aceasta categorie de produse ofera cele mai mari marje de profit. In primul semestru din acest an, marcile private de pe segmentul alimentar au crescut in valoare cu 68%, in cadrul retelelor de magazine din comertul modern, iar in cazul produselor nealimentare - cu 102%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008. Cu toate ca trendul este ascendent, marcile private detin doar aproximativ 5% din vanzarile totale realizate de cateva dintre retelele mai importante ale comertului modern, in timp ce, la nivelul intregului comert modern, marcile proprii magazinelor detin o cota si mai mica, de 3%. Practic, marcile producatorilor domina inca autoritar comertul romanesc, cu peste 95% pondere, potrivit Nielsen. Daca ne uitam la comertul din alte tari, in Elvetia si Marea Britanie, marcile private detin ponderi foarte mari in vanzari - 46%, respectiv 44%.
Adaptarea consumatorului roman la recesiune
Peste jumatate dintre romani au taiat din bugetul pentru imbracaminte si au amanat cheltuielile pentru electronice si IT, acestea fiind cele mai uzuale economii in gospodarie, in contextul recesiunii economice, potrivit studiului ShopperTrends 2009, realizat de compania Nielsen.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania