Cum au reactionat consumatorii la recesiune
Data publicarii: 02-10-2009 | ActualitateCriza economica mondiala a adus schimbari in comportamentul de consum, majoritatea oamenilor (61%) reusind sa se adapteze la noile conditii de piata, in timp ce doar 6% din populatie se declara in panica, facand tot posibilul sa restranga cheltuielile, potrivit unei analize a companiei de cercetare Nielsen, facuta la nivel mondial pe un esantion de 47.000 de respondenti.
Aproximativ 12% din populatie nu a fost afectata de recesiune, iar 21% a fost doar usor afectata, potrivit Nielsen. In cazul majoritatii populatiei, adaptarea la noile conditii economice a fost facuta de 22% prin cautarea reducerilor si promotiilor, in timp ce 13% dintre oameni au inceput sa economiseasca si sa faca stocuri de produse. O alta tendinta generala, intalnita si in Romania, este orientarea consumatorilor catre marcile proprii ale retelelor de comert.
Marcile proprii castiga din ce in ce mai mult teren, majoritatea strategiilor marilor retele de comert din Romania avand ca punct principal dezvoltarea acestui segment de produse. In acest context economic, marca privata devine o oportunitate atat pentru consumator, care poate achizitiona produse la preturi mai scazute, fara a face rabat de la calitate, cat si pentru retaileri, avantajul principal fiind ca aceasta categorie de produse ofera cele mai mari marje de profit. In primul semestru din acest an, marcile private de pe segmentul alimentar au crescut in valoare cu 68%, in cadrul retelelor de magazine din comertul modern, iar in cazul produselor nealimentare - cu 102%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008. Cu toate ca trendul este ascendent, marcile private detin doar aproximativ 5% din vanzarile totale realizate de cateva dintre retelele mai importante ale comertului modern, in timp ce, la nivelul intregului comert modern, marcile proprii magazinelor detin o cota si mai mica, de 3%. Practic, marcile producatorilor domina inca autoritar comertul romanesc, cu peste 95% pondere, potrivit Nielsen. Daca ne uitam la comertul din alte tari, in Elvetia si Marea Britanie, marcile private detin ponderi foarte mari in vanzari - 46%, respectiv 44%.
Adaptarea consumatorului roman la recesiune
Peste jumatate dintre romani au taiat din bugetul pentru imbracaminte si au amanat cheltuielile pentru electronice si IT, acestea fiind cele mai uzuale economii in gospodarie, in contextul recesiunii economice, potrivit studiului ShopperTrends 2009, realizat de compania Nielsen.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere