Avocatii vor castiga peste 35 mil. euro din restructurarea companiilor
Data publicarii: 16-11-2009 | AfaceriToate activitatile de asistenta juridica legate de restructurarea companiilor aduc caselor de avocatura venituri de peste 35 mil. euro, potrivit estimarilor avocatilor de specialitate. Criza a facut ca serviciile de acest tip sa creasca anul acesta, desi intreaga piata a avocaturii tinde sa se restranga la circa 150 mil. euro, cu circa 30% mai putin fata de anul trecut.
"Din punctul nostru de vedere piata (totala a serviciilor avocatiale) era supra-estimata anterior survenirii crizei: 150 - 200 mil. euro, iar in urma corectiei suferite, estimarile conservatoare ar situa-o la 110-150 mil. euro. Din aceasta ultima valoare, apreciem ca intre 30 - 40% ar reprezenta activitati care sunt direct sau indirect legate de notiunea de restructurare", a declarat, pentru Business Standard, Ruxandra Bologa, partener si unul din coordonatorii departamentului de fuziuni si Achizitii ai casei de avocatura NNDKP. Si avocatii de la Tuca Zbarcea & Asociatii (TZA) sau cei de la Bostina & Asociatii cred ca o treime din veniturile pietei avocaturii provin din tot ce inseamna restructurare corporatista. "Lucram cam de doua-trei ori mai mult fata de anii anteriori in proiecte de tip restructure corporativa, transfer de business, gestionarea aspectelor specifice de dreptul muncii, insolventa s.a.m.d.", spune Stefan Damian, deputy managing partner la TZA.
La randul sau, Matei Florea, partener la Schoenherr, estimeaza ca, "probabil, mai mult de jumatate din activitatea societatilor de avocatura priveste sau rezulta din vreo forma de restructurare". In estimarile lor, avocatii iau in calcul intreaga varietate a formelor de restructurari, declansate, dupa cum spune Matei Florea, "de nevoia adaptarii la noile conditii de piata, la noile obiective de eficientizare si de reducere a costurilor si la noile cerinte de lichidate". Serviciile
"Criza are ca efect primar inmultirea considerabila a dosarelor de insolventa, fapt ce genereaza probleme in managementul acestora, nevoia de personal aditional care sa reprezinte interesele societatii, etc. Aici intervin avocatii.", spune Cristina Maxim, partener la Bostina & Asociatii. Aceasta este una din formele de externalizare, "din ce in ce mai pronuntata, a multora dintre serviciile pe care, anterior, firmele le derulau intern".
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall