Ghidul consumatorului istet
Data publicarii: 18-11-2009 | DiverseExista opt drepturi principale pe care le aveti, in calitate de consumator, atunci cand semnati un contract.
Ati cumparat un produs care s-a defectat sau ati incheiat un contract de servicii care nu functioneaza asa cum vi s-a promis? Acestea sunt cele cateva lucruri pe care le puteti reclama. Exista opt drepturi principale pe care le aveti, in calitate de consumator, atunci cand semnati un contract cu operatorii economici.
- Libertatea de a lua decizii, la achizitionarea de produse si servicii, fara a vi se impune in contracte clauze abuzive care pot favoriza folosirea unor practici incorecte in vanzare, de natura a va influenta optiunea.
- Trebuie stabilite exact conditiile de credit si dobanzile.
- Trebuie sa vi prezinte clar clauzele contractuale, inclusiv cele privind caracteristicile calitative si conditiile de garantie, indicarea exacta a pretului sau a tarifului.
- Nu sunteti obligat sa platiti produse sau servicii nesolicitate.
- Acces la service. "Aveti dreptul de a vi se asigura un service necesar si piese de schimb pe toata durata medie de utilizare a produsului, stabilita in documentele tehnice", afirma Razvan Rasmerita, directorul Centrului European al Consumatorilor (EEC) din Romania.
- Fara majorarea pretului stabilit initial. "Majorarea pretului stabilit initial e posibila numai cu acordul consumatorului", mai spune Rasmerita.
- Prelungirea unui contract de servicii se face doar cu notificarea in scris a clientului. Notificarea trebuie sa fie facuta in scris cu 30 de zile inainte de data la care expira contractul initial.
- Dreptul de a face reclamatii. In cazul in care intampinati probleme, puteti solicita spirjinul Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania (ANPCR), ce dispune de personal calificat in oferirea de consultanta necesara solutionarii litigiilor de consum.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial