Animale ucise in numele modei
Data publicarii: 27-11-2009 | MediuDoua animale mor in fiecare secunda in fermele de blana din intreaga lume, potrivit organizatiei Vier Pfoten. Multe vedete si firme de articole vestimentare sustin campanii pentru protejarea animalelor, dar continua sa poarte haine din piele si respectiv sa le comercializeze.
Numai in Europa sunt peste 6.000 de ferme de blana, majoritatea in Scandinavia, Olanda si Polonia, in care mai mult de 27 de milioane de nurci si trei milioane de vulpi sunt ucise anual, arata iubitorii de animale de la Vier Pfoten.
La nivel global, peste 40 de milioane de nurci si 6,5 milioane de vulpi sunt crescute in fiecare an in astfel de lagare. Nutriile, dihorii si ratonii sunt alte animale salbatice ucise in numele modei.
"Din ce in ce mai multe ferme apar in China, unde animalele pentru blana isi petrec viata in conditii de o cruzime inimaginabila. Totodata, in lipsa unor reglementari stricte referitoare la protectia animalelor, Asia devine tot mai importanta in comertul cu blanuri", spun reprezentantii Vier Pfoten.
Intre protectia animalelor si ipocrizie
Mari companii ce comercializeaza articole vestimentare sau de incaltaminte din piele - Puma, Lacoste, Jaguar, American Eagle - au creat un fond in care varsa anual bani pentru protejarea speciilor reprezentate de simbolurile adoptate de dragul marketingului. Animalele din pielea sau blana carora sunt produse hainele si pantofii vanduti pe bani grei de aceste firme sunt insa ucise in continuare.
De asemenea, multe celebritati care adopta stilul "verde" se folosesc de puterea imaginii pentru a sugera populatiei sa foloseasca imbracaminte si incaltaminte din piele ecologica. Cel mai mediatizat exemplu este Pamela Anderson, care pledeaza impotriva alimentatiei cu carne si a vestimentatiilor din piele. In ultimul an, a aparut in mai multe clipuri publicitare sustinute de PETA, cea mai cunoscuta organizatie pentru protectia animalelor la nivel mondial.


Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări