Cumparam mai putin, dar mai scump
Data publicarii: 23-12-2010 | ActualitatePiata bunurilor de larg consum, estimata la 22 mld. euro in 2009, a scazut in primele zece luni ale anului cu circa 6% in valoare si cu aproape 15% in volum comparativ cu perioada similara din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB. Scaderea in volum este de peste doua ori mai mare decat cea in valoare deoarece preturile au crescut, inflatia anuala in octombrie fiind de 7,9%, cea mai mare din UE. Daca in cazul celui traditional se observa o scadere pe toate segmentele, in cazul celui modern se vede un avans usor pe segmentul de mancare si un declin mai putin pronuntat in rest.
"Consideram ca exista o mutare a volumelor din traditional catre modern, ceea ce determina aceasta evolutie", a spus Andreea Budau, senior account executive in cadrul MEMRB.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial