Cumparam mai putin, dar mai scump
Data publicarii: 23-12-2010 | ActualitatePiata bunurilor de larg consum, estimata la 22 mld. euro in 2009, a scazut in primele zece luni ale anului cu circa 6% in valoare si cu aproape 15% in volum comparativ cu perioada similara din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB. Scaderea in volum este de peste doua ori mai mare decat cea in valoare deoarece preturile au crescut, inflatia anuala in octombrie fiind de 7,9%, cea mai mare din UE. Daca in cazul celui traditional se observa o scadere pe toate segmentele, in cazul celui modern se vede un avans usor pe segmentul de mancare si un declin mai putin pronuntat in rest.
"Consideram ca exista o mutare a volumelor din traditional catre modern, ceea ce determina aceasta evolutie", a spus Andreea Budau, senior account executive in cadrul MEMRB.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități