Dezastrul din Japonia scumpeste electronicele, asigurarile si energia electrica
Data publicarii: 18-03-2011 | ActualitateDezastrul din Japonia a "inghetat" exporturile pentru multe produse fabricate in aceasta tara. Reducerea exporturillor japoneze duce insa la cresteri de preturi pentru produse ca telefoane mobile si computere, ale caror componente provin din Japonia. Analistii vorbesc si de scumpirea asigurarilor dupa ce facturile platite de asiguratori au depasit cateva zeci de miliarde de dolari. Totul pune in pericol revenirea economica globala, inclusiv in Romania.
Japonia produce aproape jumatate din componentele folosite in fabricarea calculatoarelor, televizoarelor si telefoanelor mobile. Pretul acestora a crescut dupa ce zeci de fabrici japoneze au fost inchise.
Automat discutam si despre o scumpire a electronicelor. Reducerea exporturilor japoneze afecteaza toate afectate de ceea ce se intampla acum la niponi.
"Romania putea beneficia de investitii financiare sau directe din Japonia, care probabil nu vor mai veni. Iar majorarea costurilor la energie si, posibil, la alimente ne va face mai grea iesirea din criza.", explica analistul economic Dragos Cabat.
Mari companii internationale sunt afectate atat de scumpirea componentelor, cat si de scaderea abrupta la bursa a valorii actiunilor. De exemplu, Apple a pierdut 22 de miliarde de euro in 2 zile. In schimb, yenul s-a intarit fara precedent dupa ce firmele japoneze si-au repatriat toti banii din strainatate si au cumparat moneda nationala.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online