Guvernul a aprobat acordul renegociat cu Bechtel
Data publicarii: 29-09-2011 | ActualitateExecutivul a aprobat forma renegociata a contractului statului roman cu firma Bechtel, Ministerul Transporturilor pregatind deja licitatiile pentru tronsoane la care compania americana a renuntat in urma renegocierii.
"Am luat de pe umerii romanilor ceea a pus guvernul Nastase, acel stigmat de cetatean de rangul 3 in Uniunea Europeana. Chiar si acum avem probleme ca urmare a contractului de construire a autostrazii Transilvania, din pricina modului prin care a fost adjudecat si a clauzelor care-l guvernau", a declarat ministrul Anca Boagiu, referindu-se la contractul pentru autostrada Transilvania.
Boagiu a reiterat faptul ca noua forma a contractului cu Bechtel aduce statului roman o economie de 6 miliarde de euro, iar la avantajele pe care le-a mentionat anterior, ministrul Transporturilor a adaugat faptul ca au fost schimbate termenele de plata a facturilor de la 25 de zile la 65 de zile, iar garantia lucrarilor a fost extinsa de la 24 la 30 de luni. In plus, cuantumul total al claimurilor depuse de Bechtel a fost coborat de la 380.000.000de euro la 115.000.000 euro, platibili in trei transe, pana in luna mai 2012.
MTI a inceput deja procedurile pentru organizarea licitatiilor pe tronsoanele de autostrada la care Bechtel a recnuntat. Astfel, documentatia pentru tronsonul Nadasel-Gilau este finalizata si urmeaza licitatia de construire si se afla in pregatire proiectarea tronsonului Targu Mures-Campia Turzii. "Putem visa pe viitor si la o alocare din sursele europene", a spus Boagiu, referindu-se la faptul ca UE s-ar putea arata dispusa sa aloce fonduri Romaniei pentru autostrazi in noua forma a contractului Bechtel.
"Aprobarea de catre Guvern al acordului este un al doilea succes pe saptamana aceasta dupa aprobarea de catre Comisia Europeana a doua tronsoane de autostrada: Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu ce insumeaza 724.000.000 euro", a conchis Anca Boagiu.
Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a anuntat, in august, ca renegocierea contractului pentru autostrada Transilvania va reduce costurile finale estimate de la 9,9 miliarde de euro la 3,8 miliarde, compania Bechtel renuntand la executarea a sase din cele opt tronsoane de autostrada.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial