O romanca ii 'vinde' pe francezii de la Carrefour
Data publicarii: 30-10-2006"In "Capital" am citit anuntul de recrutare. Am avut un dram de noroc pentru ca am reusit sa trimit CV-ul in exact ultimul minut acceptat. A urmat o perioada de proba de sase luni, in care am lucrat ca un sportiv de performanta", isi aminteste perioada de pionierat in companie.
La 25 de ani, devenea cel mai tanar director de marketing al grupului Carrefour, pe o piata ce nu cunostea inca mecanismele comertului modern. "Francezii au crezut in tinerii romani, i-au adus in pozitii-cheie si i-au lasat sa inoveze".
Dupa aceasta filosofie implementata de sefii de la Paris, si-a format o echipa la fel de tanara ca ea. Ratiunile sunt simple: industria are nevoie de oameni creativi si rezistenti la stres.
Cu toate ca incearca sa-i adune pe cei mai buni oameni din domeniu, nu intotdeauna ii nimereste pe cei mai corecti. "Mi se intampla cateodata sa ratez un deadline pentru ca in echipa cineva nu preda un proiect la timp. La limita, ajung sa concediez pe motive de incorectitudine si superficialitate", adauga seful de marketing al retailerului.
Au invatat-o afaceri
Daca CV-ului ei a ajuns pe masa Carrefour datorita unui bun "timing", a convins in fata francezilor datorita trecutului. A studiat economia la Universitatea Bordeaux.
Despre sistemul de invatamant francez nu are decat cuvinte de lauda: a invatat-o sa fie corecta in afaceri si creativa in planuirea strategiilor de marketing. Nu in ultimul rand, a invatat-o ce inseamna comertul modern si, in particular, cel francez.
Dupa cum recunoaste, a ajuns pe lista scurta a potentialilor angajati ai retailerului francez si pentru ca era familiarizata cu felul lor de a face afaceri.
Si-a continuat studiile in Romania, cu un MBA in gestiunea afacerilor la ASE. Este convinsa ca studiile in economie sunt necesare pentru a ajunge un bun manager, insa nu sunt suficiente. "Pentru un manager de top este necesar sa urmeze un MBA. Nu pentru ca acestea sunt tendintele, ci pentru ca instinctul singur nu te face un om de afaceri foarte bun".
A dat opera pe rafturi
Inainte de a ajunge la Carrefour a lucrat, pe rand, ca asistent, apoi ca manager de brand si director comercial si de marketing pentru o companie ce familiariza piata romaneasca cu marci celebre de cosmetice si parfumuri frantuzesti.
"O meserie care imi venea manusa", recunoaste Andreea Mihai, si la care s-ar intoarce oricand daca nu ar exista jobul la Carrefour. Proiectul propus de francezi a fost insa mult mai atragator pentru ca avea sansa de a incepe o afacere de mari proportii practic de la zero, dupa o reteta franceza, insa recreata de o echipa romaneasca.
"Am inceput in 2000 intr-o echipa de nici 30 de oameni. Acum avem aproape 5.000 de angajati si am vazut cum lantul a crescut la sapte magazine", rezuma Andreea Mihai ultimii sase ani la Carrefour.
Pana sa ajunga in industria cosmetica si apoi in cea de retail a lucrat inca din primii ani de facultate intr-o banca din Franta. Tot in facultate a facut contabilitate pentru o scoala de muzica din Franta, desi la fel de bine ar fi putut lucra ca profesor de muzica. A ramas cu picioarele pe pamant si a dat meseria de soprana, la care visa in copilarie si pe care a practicat-o 12 ani, pe afacerile intr-o multinationala.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice