Atentie la cardurile de credit! Companiile vand datele utilizatorilor
Data publicarii: 17-04-2013 | International
Cumparaturile in mediul online iti ofera confortul cautarii produselor de acasa, insa vin si cu un risc urias: companii precum MasterCard vand datele utilizatorilor de carduri de credit.
Cei care vor sa isi faca reclama online sunt extrem de interesati de aceste aspecte, iar informatiile astfel obtinute pot ajuta la determinarea comportamentului consumatorilor din diverse orase si tari.
AdAge.com atentioneaza ca Mastercard a inceput sa vanda datele celor 80 de milioane de utilizatori in urma cu doi ani si jumatate, iar recent a facut echipa cu cei de la Maxpoint, pentru a colecta si interpreta informatii dupa codul postal.
Folosind aceasta metoda, compania poate scoate la licitatie informatiile despre utilizatorii din anumite localitati, iar apoi cumparatorul le va folosi pentru a personaliza reclamele.
De exemplu, un lant de fast-food poate face o campanie mai agresiva de publicitate doar in zonele in care populatia cheltuie foarte multi bani pe acest gen de mancare, adresandu-se astfel mai bine publicului sau tinta.
Insa Mastercard nu este singura companie de carduri de credit care vinde datele utilizatorilor. Conform sursei citate, in SUA si American Express face acest lucru, prin intermediul unei divizii specializate.
Practicile acestor companii sunt legale, avand in vedere ca ele nu permit dezvaluirea numelui sau a adresei, astfel consumatorul ramane anonim.
Ei vand doar informatia ca un numar de oameni dintr-un anume oras cheltuie o suma de bani pe un produs.
"Este mai mult o baza de date generala", sustine Susan Grossman, sefa echipei care se ocupa de colectarea datelor la Mastercard.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare