CONSILIUL CONCURENTEI RECOMANDA REVIZUIREA PRINCIPIULUI MUST-CARRY
Data publicarii: 03-02-2014 | MediaConsiliul Concurentei recomanda Consiliului National al Audiovizualului (CNA) revizuirea legislatiei in domeniu, astfel incat principiul must-carry sa fie aplicat pe baze de neutralitate tehnologica, adica indiferent de modalitatea de retransmitere a programelor: prin cablu sau prin satelit de tip Direct-to-Home (DTH) si nu doar operatorilor prin cablu asa cum se procedeaza in prezent.
De asemenea, autoritatea de concurenta considera ca acest statut ar trebui acordat doar acelor canale al caror continut global are caracter de interes general (canalele publice, serviciile de televiziune a caror obligativitate de retransmitere este stabilita prin acorduri internationale la care Romania este parte). Acest statut poate fi acordat si canalelor private doar in masura in care se considera strict necesar in vederea atingerii obiectivului de interes general (canale culturale, informative etc) si in masura in care acestea detin cote de audienta adecvate. Ca urmare, numarul canalelor de televiziune carora li se aplica regimul must-carry ar trebui redus (tinand cont si de apropiata introducere a televiziunii digitale), iar statutul ar trebui acordat in urma unei proceduri competitive. In acest fel, CNA va asigura, intr-o maniera transparenta, respectarea criteriilor predefinite si stipulate in caietul de sarcini, de catre toti radiodifuzorii interesati de obtinerea statutului must-carry.
Recomandarile au fost facute in urma investigatiei declansate de Consiliul Concurentei, in 2012, privind posibila incalcare a Legii Concurentei de CNA prin stabilirea unor conditii discriminatorii pentru distribuitorii de programe televiziune.
In 2012, Consiliul National al Audiovizualului a emis decizia nr. 72 care prevede ca ,,lista must-carry este aplicabila distribuitorilor de servicii de programe, cu exceptia celor care utilizeaza pentru retransmisie retele publice cu acces prin satelit de tip Direct-to-Home (DTH)”.
Principiul "must carry” este reglementat in art. 82 din Legea Audiovizualului si prevede ca "Orice distribuitor care retransmite servicii de programe prin retele de comunicatii electronice, cu exceptia celor care utilizeaza exclusiv spectrul radio, are obligatia sa includa in oferta sa serviciile de programe ale Societatii Romane de Televiziune destinate publicului din Romania, precum si alte servicii de programe, libere la retransmisie si fara conditionari tehnice sau financiare, ale radiodifuzorilor privati, aflati sub jurisdictia Romaniei, in limita a 25% din numarul total de servicii de programe distribuite prin reteaua respectiva, precum si serviciile de televiziune a caror obligativitate de retransmitere este stabilita prin acorduri internationale la care Romania este parte. Criteriul de departajare pentru radiodifuzorii privati este ordinea descrescatoare a indicelui anual de audienta.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii