CONSILIUL CONCURENTEI RECOMANDA REVIZUIREA PRINCIPIULUI MUST-CARRY
Data publicarii: 03-02-2014 | MediaConsiliul Concurentei recomanda Consiliului National al Audiovizualului (CNA) revizuirea legislatiei in domeniu, astfel incat principiul must-carry sa fie aplicat pe baze de neutralitate tehnologica, adica indiferent de modalitatea de retransmitere a programelor: prin cablu sau prin satelit de tip Direct-to-Home (DTH) si nu doar operatorilor prin cablu asa cum se procedeaza in prezent.
De asemenea, autoritatea de concurenta considera ca acest statut ar trebui acordat doar acelor canale al caror continut global are caracter de interes general (canalele publice, serviciile de televiziune a caror obligativitate de retransmitere este stabilita prin acorduri internationale la care Romania este parte). Acest statut poate fi acordat si canalelor private doar in masura in care se considera strict necesar in vederea atingerii obiectivului de interes general (canale culturale, informative etc) si in masura in care acestea detin cote de audienta adecvate. Ca urmare, numarul canalelor de televiziune carora li se aplica regimul must-carry ar trebui redus (tinand cont si de apropiata introducere a televiziunii digitale), iar statutul ar trebui acordat in urma unei proceduri competitive. In acest fel, CNA va asigura, intr-o maniera transparenta, respectarea criteriilor predefinite si stipulate in caietul de sarcini, de catre toti radiodifuzorii interesati de obtinerea statutului must-carry.
Recomandarile au fost facute in urma investigatiei declansate de Consiliul Concurentei, in 2012, privind posibila incalcare a Legii Concurentei de CNA prin stabilirea unor conditii discriminatorii pentru distribuitorii de programe televiziune.
In 2012, Consiliul National al Audiovizualului a emis decizia nr. 72 care prevede ca ,,lista must-carry este aplicabila distribuitorilor de servicii de programe, cu exceptia celor care utilizeaza pentru retransmisie retele publice cu acces prin satelit de tip Direct-to-Home (DTH)”.
Principiul "must carry” este reglementat in art. 82 din Legea Audiovizualului si prevede ca "Orice distribuitor care retransmite servicii de programe prin retele de comunicatii electronice, cu exceptia celor care utilizeaza exclusiv spectrul radio, are obligatia sa includa in oferta sa serviciile de programe ale Societatii Romane de Televiziune destinate publicului din Romania, precum si alte servicii de programe, libere la retransmisie si fara conditionari tehnice sau financiare, ale radiodifuzorilor privati, aflati sub jurisdictia Romaniei, in limita a 25% din numarul total de servicii de programe distribuite prin reteaua respectiva, precum si serviciile de televiziune a caror obligativitate de retransmitere este stabilita prin acorduri internationale la care Romania este parte. Criteriul de departajare pentru radiodifuzorii privati este ordinea descrescatoare a indicelui anual de audienta.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall