Adrian Mitroi: Meseria de broker de servicii ar putea disparea

Data publicarii: 13-10-2015 | Actualitate

Meseria de broker financiar o sa dispara din cauza internetului, a declarat, vineri, Adrian Mitroi, profesor la Academia de Studii Economice (ASE), in cadrul unei conferinte organizate de Institutul de Studii Financiare (ISF).

"Nu numai din cauza internetului. Clientul este mai destept ca oricand pentru ca el are acces la tehnologie si poate sa faca comparatii intre servicii si le ajusteaza. Clientul vrea sa aiba servicii usoare, sa nu isi bata capul, sa plateasca cat mai putin, sa ramana timp pentru distractie, pentru altceva, pentru valorizarea vietii personale", a spus Mitroi.
El a dat ca exemplu polita de asigurare pentru masina pe care a decis sa o cumpere online.

"Am cumparat ieri o polita de asigurare pentru masina. Primul gand a fost sa sun un broker. Apoi am descoperit ca este un site unde in 2 minute am avut o intreaga lista de oferte si mi-a mai luat inca 2 minute sa aleg cea mai buna oferta sa introduc datele de card, istoricul. Cred ca in total mi-a luat 7-10 minute ca sa primesc confirmarea. Deci nu am avut nevoie de broker si ma gandeam ca sunt un sofer atent asa ca ar trebui sa platesc mai putin cu 15%, nu? Ca si client am fost impresionat ca a durat 7 minute. De ce am nevoie de broker?", a spus profesorul ASE.
Adrian Mitroi a precizat ca era internetului pune presiune si pe consultantii financiari.

"Este o presiune care se pune foarte puternic si nu numai pe brokerul de servicii financiare, ci pe consultant. Meseria de consultant este dificila. Clientul isi doreste acum sa aiba un consultant financiar care sa fie la zi cu ce este relevant, sa fie ieftin, sa nu-i ceara foarte multi bani, sa aiba relatie buna si functionala. Din punct de vedere financiar a intrat in era represiunii financiare, a dobanzilor foarte mici negative, pe toate monedele, a pretului riscului foarte mic si a pretului activelor foarte mare, un cleste din care niciunul dintre noi nu poate scapa", a mai afirmat Mitroi.

AGERPRES