Firmele emitente mananca din tichetele de masa 100 de milioane de euro
Data publicarii: 19-01-2007
Este una dintre cele mai eficiente afaceri, efortul investitional si operational fiind minim. Cele 9 companii de profil acreditate de Ministerul Finantelor Publice au doar cativa angajati, iar activitatea lor se rezuma la tiparirea, distribuirea tichetelor si la operatiunile de decontare cu comerciantii.
In urma unor achizitii avizate de Consiliul Concurentei, 95,3% din piata romaneasca a tichetelor de masa este controlata de trei companii franceze: Accor Services (53,23% cota de piata, incluzand cota Hungastro), Sodexho Pass (35,68%%, inclusiv cota Bluticket) si Cheque Dejeuner (6,67%). Cotele de piata au fost calculate luand in considerare cifrele de afaceri declarate in bilanturile depuse la Fisc, pentru anul 2005.Accor a cumparat, treptat, un mare pachet de actiuni la emitentul Hungastro, care detine pozitia a treia in piata de profil. Vanzatorul, senatorul udemerist Verestoy Attila a obtinut "doar" 3,6 milioane euro in 2005, din cedarea pachetului de control. Anul trecut, Verestoy a incasat 8,3 milioane de euro, vanzand un pachet mai mic de actiuni, de unde se vede ascensiunea fulminanta a valorii actiunilor emitentilor de tichete de masa.
Conform datelor de la Registrul Comertului, actionariatul actual al Hungastro se prezinta astfel: Accor Franta 43,3%, Accor Services Franta 1,7%, SFPIE Franta 35%, Verestoy Attila 10%, Verestoy Attila jr. 2,7%, Manilife Limited Cipru 7,29%, Miklos Karoly 0,004%.La Accor Services Romania, pe langa actionarul majoritar Accor Services Franta, figureaza, cu un pachet de 9,5%, CNS Cartel Alfa. Asadar, organizatia sindicala incaseaza, anual, peste 5 milioane de euro pe seama "cotizatiilor" angajatorilor si comerciantilor. In schimb, desfasoara un lobby foarte puternic, inclusiv la nivel parlamentar, pentru mentinerea actualului sistem al tichetelor de masa, pe suport de hartie, in dauna celui pe suport virtual (pe card), mult mai putin costisitor. Sistemul cardurilor a fost propus, inca de acum doi ani, de Uniunea Nationala a Patronatului Roman, dar a fost ignorat de decidenti.
Citeste tot articolul in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial