Grupul Renault are 45% din piata auto romaneasca
Data publicarii: 19-01-2007
Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul secund in clasamentul vanzarilor, cu 23.500 de automobile, in scadere cu 4% fata de cele 24.474 comercializate in 2005. Reprezentantii companiei au pus scaderea vanzarilor pe seama unei gestionari defectuoase a stocurilor de masini si pe seama faptului ca anul a fost mai slab in modele noi.
Daewoo Craiova ocupa pozitia a treia cu 23.186 de masini vandute in 2006. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a inregistrat o crestere a numarului de clienti datorita disparitiei zvonurilor care dadeau ca sigura inchiderea uzinei. In 2006, vanzarile Daewoo au crescut cu 13% fata de anul 2005 cand constructorul a comercializat 20.528 de masini.
Marcile Skoda si Volkswagen ocupa pozitiile patru, respectiv cinci cu vanzari de 20.541 (fata de 14.806 anul trecut - Skoda) si 17.322 (in crestere de la 13.329) - Volkswagen.
Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 13.119 de vehicule comercializate anul trecut (10.600 in 2005), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 12.844 de automobile (7.749), conform statisticilor APIA.
Topul primelor zece marci este incheiat de Opel, cu 11.634 automobile (5.846, in 2005), Fiat cu 9.832 de vehicule (6.478) si Hyundai cu 7.788 de masini comercializate (4.051).
In afara de primii zece clasati, alti sase producatori de automobile au mai reusit sa depaseasca pragul de 3.000 de automobile vandute in acest an: Chevrolet, Toyota, Iveco, Mercedes, Citroen si Seat.
Anul trecut, pe piata romaneasca s-au vandut 297.162 de automobile, dintre care 256.000 de autoturisme. Aproape 60% dintre masinile noi vandute anul trecut au fost pe benzina.
Cea mai vanduta masina din import a fost Renault Clio, cu 13.249 de unitati, urmata de Skoda Fabia cu 7.629 de unitati si de gama Renault Megane, cu 6.882 de masini.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial