Studiu: Generațiile Millennials și Z sunt pesimiste în ceea ce privește viitorul

Data publicarii: 27-12-2019 | Diverse
Generațiile tinere, milenialii și cei din generația Z, se confruntă cu stări de nesiguranță, incertitudine și pesimism cu privire la viitorul societății dar și viitorul lor personal, potrivit studiului Deloitte Millennial Survey realizat recent în 42 de țări din lume, pe un eșantion de aproximativ 13.400 de reprezentanți ale ultimelor două generații.

Tinerii sunt îngrijorați în mod special de evoluția economiei globale și a mediilor politico-sociale, de impactul pe care aceste evoluții îl vor avea asupra societății și asupra lor înșiși, mai ales în ceea ce privește viitorul profesional, cariera. Atitudinea pesimistă persistă în pofida creșterii economice și a oportunităților generate de economia globală.

„Studiul este extrem de valoros pentru angajatori, deoarece reunește concluzii importante despre valorile și așteptările generațiilor Millennials și Z, informații relevante pentru dezvoltarea oricărei strategii de resurse umane. Acești tineri au nevoie să fie ghidați, să aibă parte de vizibilitate și de echilibru din partea organizațiilor și liderilor. Este important ca toate aceste așteptări să se traducă în ceea ce organizațiile își propun pentru următoarea perioadă, pentru a se diferenția în deja cunoscută și discutată competiție pentru talente”, explică Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.

Potrivit sondajului realizat de Deloitte, doar 26% dintre respondenți sunt optimiști în ceea ce privește viitorul și evoluția pozitivă a economiei. Procentul este în scădere, o scădere dramatică dacă e să luăm în calcul cifrele prezentate în anii precedenți, 2017 și 2018, când 56% se arătau încrezători cu privire la creșterea economică. Raportul evidențiază și o încredere scăzută în ceea ce privește evoluția mediului social și politic. Procentul celor pozitivi din acest an a scăzut la 24%, semnificativ mai mic decât procentele înregistrate în anii precedenți de 33% în 2018 respectiv 36% în 2017.

„Primele cinci priorități indicate de respondenți sunt călătoriile prin lume (57% din fiecare dintre cele două generații), îmbunătățirea veniturilor și a situației financiare (52% dintre Millennials și 56% dintre reprezentanții Generației Z), achiziționarea unei locuințe (49% dintre Millennials și 52% dintre reprezentanții Generației Z), influența pozitivă asupra comunității și societății (46% dintre Millennials și 47% dintre reprezentanții Generației Z), precum și întemeierea unei familii (39% dintre Millennials și 45% dintre reprezentanții Generației Z)” se arată în comunicatul oficial.
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG