Studiu: Generațiile Millennials și Z sunt pesimiste în ceea ce privește viitorul
Data publicarii: Astazi, 27-12-2019 | DiverseGenerațiile tinere, milenialii și cei din generația Z, se confruntă cu stări de nesiguranță, incertitudine și pesimism cu privire la viitorul societății dar și viitorul lor personal, potrivit studiului Deloitte Millennial Survey realizat recent în 42 de țări din lume, pe un eșantion de aproximativ 13.400 de reprezentanți ale ultimelor două generații.
Tinerii sunt îngrijorați în mod special de evoluția economiei globale și a mediilor politico-sociale, de impactul pe care aceste evoluții îl vor avea asupra societății și asupra lor înșiși, mai ales în ceea ce privește viitorul profesional, cariera. Atitudinea pesimistă persistă în pofida creșterii economice și a oportunităților generate de economia globală.
„Studiul este extrem de valoros pentru angajatori, deoarece reunește concluzii importante despre valorile și așteptările generațiilor Millennials și Z, informații relevante pentru dezvoltarea oricărei strategii de resurse umane. Acești tineri au nevoie să fie ghidați, să aibă parte de vizibilitate și de echilibru din partea organizațiilor și liderilor. Este important ca toate aceste așteptări să se traducă în ceea ce organizațiile își propun pentru următoarea perioadă, pentru a se diferenția în deja cunoscută și discutată competiție pentru talente”, explică Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Potrivit sondajului realizat de Deloitte, doar 26% dintre respondenți sunt optimiști în ceea ce privește viitorul și evoluția pozitivă a economiei. Procentul este în scădere, o scădere dramatică dacă e să luăm în calcul cifrele prezentate în anii precedenți, 2017 și 2018, când 56% se arătau încrezători cu privire la creșterea economică. Raportul evidențiază și o încredere scăzută în ceea ce privește evoluția mediului social și politic. Procentul celor pozitivi din acest an a scăzut la 24%, semnificativ mai mic decât procentele înregistrate în anii precedenți de 33% în 2018 respectiv 36% în 2017.
„Primele cinci priorități indicate de respondenți sunt călătoriile prin lume (57% din fiecare dintre cele două generații), îmbunătățirea veniturilor și a situației financiare (52% dintre Millennials și 56% dintre reprezentanții Generației Z), achiziționarea unei locuințe (49% dintre Millennials și 52% dintre reprezentanții Generației Z), influența pozitivă asupra comunității și societății (46% dintre Millennials și 47% dintre reprezentanții Generației Z), precum și întemeierea unei familii (39% dintre Millennials și 45% dintre reprezentanții Generației Z)” se arată în comunicatul oficial.
Tinerii sunt îngrijorați în mod special de evoluția economiei globale și a mediilor politico-sociale, de impactul pe care aceste evoluții îl vor avea asupra societății și asupra lor înșiși, mai ales în ceea ce privește viitorul profesional, cariera. Atitudinea pesimistă persistă în pofida creșterii economice și a oportunităților generate de economia globală.
„Studiul este extrem de valoros pentru angajatori, deoarece reunește concluzii importante despre valorile și așteptările generațiilor Millennials și Z, informații relevante pentru dezvoltarea oricărei strategii de resurse umane. Acești tineri au nevoie să fie ghidați, să aibă parte de vizibilitate și de echilibru din partea organizațiilor și liderilor. Este important ca toate aceste așteptări să se traducă în ceea ce organizațiile își propun pentru următoarea perioadă, pentru a se diferenția în deja cunoscută și discutată competiție pentru talente”, explică Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Potrivit sondajului realizat de Deloitte, doar 26% dintre respondenți sunt optimiști în ceea ce privește viitorul și evoluția pozitivă a economiei. Procentul este în scădere, o scădere dramatică dacă e să luăm în calcul cifrele prezentate în anii precedenți, 2017 și 2018, când 56% se arătau încrezători cu privire la creșterea economică. Raportul evidențiază și o încredere scăzută în ceea ce privește evoluția mediului social și politic. Procentul celor pozitivi din acest an a scăzut la 24%, semnificativ mai mic decât procentele înregistrate în anii precedenți de 33% în 2018 respectiv 36% în 2017.
„Primele cinci priorități indicate de respondenți sunt călătoriile prin lume (57% din fiecare dintre cele două generații), îmbunătățirea veniturilor și a situației financiare (52% dintre Millennials și 56% dintre reprezentanții Generației Z), achiziționarea unei locuințe (49% dintre Millennials și 52% dintre reprezentanții Generației Z), influența pozitivă asupra comunității și societății (46% dintre Millennials și 47% dintre reprezentanții Generației Z), precum și întemeierea unei familii (39% dintre Millennials și 45% dintre reprezentanții Generației Z)” se arată în comunicatul oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday