Deloitte a asistat Duraziv in vanzarea catre Saint-Gobain
Data publicarii: 04-10-2021 | AfaceriEchipa Deloitte Corporate Finance a asistat acționarii Duraziv, una dintre cele mai mari companii din domeniul producției de materiale de construcții din România, în vânzarea pachetului integral de acțiuni către liderul mondial din acest domeniu, Saint-Gobain. Tranzacție de vânzare-cumpărare s-a finalizat la data de 30 septembrie 2021, imediat după obținerea aprobărilor din partea autorităților competente.
Compania de consultanță Deloitte România a structurat și coordonat procesul de vânzare al Duraziv, asistând fondatorii Irina Guzu și Daniel Guzu pe tot parcursul tranzacției. Ca și producător de materiale de construcții, Duraziv este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de finisaj din țara noastră, portofoliul său amplu incluzând adezivi și mortare, vopsele decorative dar și profile metalice. Compania a fost fondată în anul 2003, devenind în scurt timp un jucător consacrat pe piața materialelor de construcții, ajungând chiar în topul primilor cinci producători din România, în strânsă competiție cu companiile multinaționale. De asemenea, Duraziv a devenit și prima companie locală care a dezvoltat vopsele ecologice, acestea regăsindu-se în gama sa inovatoare „Duraziv Fără Miros”.
De cealaltă parte, Saint-Gobain este o companie multinațională franceză cu o vastă experiență și capacitate de inovare, companie care doar în anul 2020 a avut venituri de peste 38 de miliarde de euro. Tranzacția prin intermediul căreia compania a preluat Duraziv, o va ajuta să își crească cota de piață, îmbogățind în același timp oferta către clienți în domeniul construcțiilor.
„În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eșuat. Abia după colaborarea cu doamna Iulia Bratu și echipa Deloitte România, cărora le mulțumesc și pe care îi felicit, am înțeles cum se abordează profesionist o tranzacție și cât de departe eram de ce ne propuneam fără suportul lor. Sunt mulțumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piața europeană, oamenii cu care am lucrat având posibilitatea unor culmi pe plan profesional”, a declarat Daniel Guzu, fondator al Grupului Duraziv.
„Dincolo de succesul afacerii noastre, această tranzacție nu s-ar fi încheiat în aceste condiții foarte bune fără contribuția doamnei Iulia Bratu și a echipei Deloitte România. A fost un privilegiu pentru noi să lucrăm cu adevărați profesioniști și să cunoaștem oameni minunați” a adăugat Irina Guzu, fondatoare a companiei Duraziv.
Tranzacția de preluare a Duraziv a fost coordonată de Iulia Bratu, director finance al Deloitte România în vreme ce echipa de proiect a fost formată din Marina Nicola, deputy director, Cristina Ifrim, senior associate, Răzvan Cebuc, associate respectiv Sabina Preda, associate.
„Suntem onorați să fi fost încredințați de către vânzători cu această tranzacție de referință, care marchează cea de-a doua vânzare a unui campion de piață dezvoltat de clienții noștri, către un lider mondial în domeniul materialelor de construcții. Această realizare a fost susținută de un proces complex gestionat de o echipă experimentată și dedicată”, a declarat Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România.
Compania de consultanță Deloitte România a structurat și coordonat procesul de vânzare al Duraziv, asistând fondatorii Irina Guzu și Daniel Guzu pe tot parcursul tranzacției. Ca și producător de materiale de construcții, Duraziv este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de finisaj din țara noastră, portofoliul său amplu incluzând adezivi și mortare, vopsele decorative dar și profile metalice. Compania a fost fondată în anul 2003, devenind în scurt timp un jucător consacrat pe piața materialelor de construcții, ajungând chiar în topul primilor cinci producători din România, în strânsă competiție cu companiile multinaționale. De asemenea, Duraziv a devenit și prima companie locală care a dezvoltat vopsele ecologice, acestea regăsindu-se în gama sa inovatoare „Duraziv Fără Miros”.
De cealaltă parte, Saint-Gobain este o companie multinațională franceză cu o vastă experiență și capacitate de inovare, companie care doar în anul 2020 a avut venituri de peste 38 de miliarde de euro. Tranzacția prin intermediul căreia compania a preluat Duraziv, o va ajuta să își crească cota de piață, îmbogățind în același timp oferta către clienți în domeniul construcțiilor.
„În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eșuat. Abia după colaborarea cu doamna Iulia Bratu și echipa Deloitte România, cărora le mulțumesc și pe care îi felicit, am înțeles cum se abordează profesionist o tranzacție și cât de departe eram de ce ne propuneam fără suportul lor. Sunt mulțumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piața europeană, oamenii cu care am lucrat având posibilitatea unor culmi pe plan profesional”, a declarat Daniel Guzu, fondator al Grupului Duraziv.
„Dincolo de succesul afacerii noastre, această tranzacție nu s-ar fi încheiat în aceste condiții foarte bune fără contribuția doamnei Iulia Bratu și a echipei Deloitte România. A fost un privilegiu pentru noi să lucrăm cu adevărați profesioniști și să cunoaștem oameni minunați” a adăugat Irina Guzu, fondatoare a companiei Duraziv.
Tranzacția de preluare a Duraziv a fost coordonată de Iulia Bratu, director finance al Deloitte România în vreme ce echipa de proiect a fost formată din Marina Nicola, deputy director, Cristina Ifrim, senior associate, Răzvan Cebuc, associate respectiv Sabina Preda, associate.
„Suntem onorați să fi fost încredințați de către vânzători cu această tranzacție de referință, care marchează cea de-a doua vânzare a unui campion de piață dezvoltat de clienții noștri, către un lider mondial în domeniul materialelor de construcții. Această realizare a fost susținută de un proces complex gestionat de o echipă experimentată și dedicată”, a declarat Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall