Deloitte a asistat Duraziv in vanzarea catre Saint-Gobain
Data publicarii: 04-10-2021 | AfaceriEchipa Deloitte Corporate Finance a asistat acționarii Duraziv, una dintre cele mai mari companii din domeniul producției de materiale de construcții din România, în vânzarea pachetului integral de acțiuni către liderul mondial din acest domeniu, Saint-Gobain. Tranzacție de vânzare-cumpărare s-a finalizat la data de 30 septembrie 2021, imediat după obținerea aprobărilor din partea autorităților competente.
Compania de consultanță Deloitte România a structurat și coordonat procesul de vânzare al Duraziv, asistând fondatorii Irina Guzu și Daniel Guzu pe tot parcursul tranzacției. Ca și producător de materiale de construcții, Duraziv este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de finisaj din țara noastră, portofoliul său amplu incluzând adezivi și mortare, vopsele decorative dar și profile metalice. Compania a fost fondată în anul 2003, devenind în scurt timp un jucător consacrat pe piața materialelor de construcții, ajungând chiar în topul primilor cinci producători din România, în strânsă competiție cu companiile multinaționale. De asemenea, Duraziv a devenit și prima companie locală care a dezvoltat vopsele ecologice, acestea regăsindu-se în gama sa inovatoare „Duraziv Fără Miros”.
De cealaltă parte, Saint-Gobain este o companie multinațională franceză cu o vastă experiență și capacitate de inovare, companie care doar în anul 2020 a avut venituri de peste 38 de miliarde de euro. Tranzacția prin intermediul căreia compania a preluat Duraziv, o va ajuta să își crească cota de piață, îmbogățind în același timp oferta către clienți în domeniul construcțiilor.
„În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eșuat. Abia după colaborarea cu doamna Iulia Bratu și echipa Deloitte România, cărora le mulțumesc și pe care îi felicit, am înțeles cum se abordează profesionist o tranzacție și cât de departe eram de ce ne propuneam fără suportul lor. Sunt mulțumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piața europeană, oamenii cu care am lucrat având posibilitatea unor culmi pe plan profesional”, a declarat Daniel Guzu, fondator al Grupului Duraziv.
„Dincolo de succesul afacerii noastre, această tranzacție nu s-ar fi încheiat în aceste condiții foarte bune fără contribuția doamnei Iulia Bratu și a echipei Deloitte România. A fost un privilegiu pentru noi să lucrăm cu adevărați profesioniști și să cunoaștem oameni minunați” a adăugat Irina Guzu, fondatoare a companiei Duraziv.
Tranzacția de preluare a Duraziv a fost coordonată de Iulia Bratu, director finance al Deloitte România în vreme ce echipa de proiect a fost formată din Marina Nicola, deputy director, Cristina Ifrim, senior associate, Răzvan Cebuc, associate respectiv Sabina Preda, associate.
„Suntem onorați să fi fost încredințați de către vânzători cu această tranzacție de referință, care marchează cea de-a doua vânzare a unui campion de piață dezvoltat de clienții noștri, către un lider mondial în domeniul materialelor de construcții. Această realizare a fost susținută de un proces complex gestionat de o echipă experimentată și dedicată”, a declarat Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România.
Compania de consultanță Deloitte România a structurat și coordonat procesul de vânzare al Duraziv, asistând fondatorii Irina Guzu și Daniel Guzu pe tot parcursul tranzacției. Ca și producător de materiale de construcții, Duraziv este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de finisaj din țara noastră, portofoliul său amplu incluzând adezivi și mortare, vopsele decorative dar și profile metalice. Compania a fost fondată în anul 2003, devenind în scurt timp un jucător consacrat pe piața materialelor de construcții, ajungând chiar în topul primilor cinci producători din România, în strânsă competiție cu companiile multinaționale. De asemenea, Duraziv a devenit și prima companie locală care a dezvoltat vopsele ecologice, acestea regăsindu-se în gama sa inovatoare „Duraziv Fără Miros”.
De cealaltă parte, Saint-Gobain este o companie multinațională franceză cu o vastă experiență și capacitate de inovare, companie care doar în anul 2020 a avut venituri de peste 38 de miliarde de euro. Tranzacția prin intermediul căreia compania a preluat Duraziv, o va ajuta să își crească cota de piață, îmbogățind în același timp oferta către clienți în domeniul construcțiilor.
„În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eșuat. Abia după colaborarea cu doamna Iulia Bratu și echipa Deloitte România, cărora le mulțumesc și pe care îi felicit, am înțeles cum se abordează profesionist o tranzacție și cât de departe eram de ce ne propuneam fără suportul lor. Sunt mulțumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piața europeană, oamenii cu care am lucrat având posibilitatea unor culmi pe plan profesional”, a declarat Daniel Guzu, fondator al Grupului Duraziv.
„Dincolo de succesul afacerii noastre, această tranzacție nu s-ar fi încheiat în aceste condiții foarte bune fără contribuția doamnei Iulia Bratu și a echipei Deloitte România. A fost un privilegiu pentru noi să lucrăm cu adevărați profesioniști și să cunoaștem oameni minunați” a adăugat Irina Guzu, fondatoare a companiei Duraziv.
Tranzacția de preluare a Duraziv a fost coordonată de Iulia Bratu, director finance al Deloitte România în vreme ce echipa de proiect a fost formată din Marina Nicola, deputy director, Cristina Ifrim, senior associate, Răzvan Cebuc, associate respectiv Sabina Preda, associate.
„Suntem onorați să fi fost încredințați de către vânzători cu această tranzacție de referință, care marchează cea de-a doua vânzare a unui campion de piață dezvoltat de clienții noștri, către un lider mondial în domeniul materialelor de construcții. Această realizare a fost susținută de un proces complex gestionat de o echipă experimentată și dedicată”, a declarat Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate