#viatafaraplastic - Start Patrula Zero Plastic 2022!
Data publicarii: 01-07-2022 | MediuPatrula Zero Plastic, un program derulat în parteneriat de către WWF-România și Lidl România, își propune eliminarea plasticului existent în natură. După ce în primii ani de activitate acest program a fost activ în mod special în Delta Dunării, proiectul continuă în această locație dar își va extinde aria de interes în pădurile din jurul orașului Brașov, pentru cel de-al treilea an.
Astfel, vreme de câteva luni, voluntarii din cadrul programului, sprijiniți de autoritățile din cele două zone turistice dar și de comunitățile locale, vor lucra împreună pentru a pune la punct un mecanism care să prevină apariția deșeurilor provenite din materiale plastice în ape și păduri. Aceștia vor munci cot la cot de asemenea și pentru a strânge deșeurile care în prezent sufocă natura din zonele mai sus amintite.
Patrula Zero Plastic beneficiază astfel de o experiență de peste 2 ani în prevenirea poluării cu plastic, experiență care a arătat însă că activitățile de ecologizare nu sunt chiar deajuns pentru a opri fenomenul poluării cu deșeuri de plastic care afectează calitatea biodiversității și sănătatea oamenilor. Amenzile și alte mijloace de penalizare, nu fac nici ele față lipsei de implicare și de educație. E nevoie astfel, de acțiune pe toate planurile, începând cu modificarea cadrului legislativ și până la implicarea activă a comunității, companiilor locale și a turiștilor, astfel încât problema plasticului care ajunge în natură să fie rezolvată.
De-a lungul ultimilor doi ani, voluntarii care au făcut parte din patrulă au parcurs nu mai puțin de 2000 de kilometri pe canalele Deltei Dunării, colectând tone de deșeuri de plastic. Aceștia au distribuit de asemenea și peste 5000 de kituri Zero Plastic, cu scopul de a încuraja localnicii, pescarii și turiștii să colecteze acest tip de deșeuri în mod responsabil.
În acest an, la programul amintit mai sus se va adăuga o altă componentă educațională, fiind înființat și programul Ambasadorii Zero Plastic. Acesta este adresat elevilor de liceu din Delta Dunării. Tinerii voluntari vor fi pregătiți în mod special pentru a documenta situația deșeurilor plastice pe canalele Dunării și pentru a convinge turiștii să folosească kiturile de colectare atunci când vizitează această zonă a României.
„Mesajul pe care vrem să-l transmitem tuturor este acela că doar împreună putem să scăpăm natura de deșeurile care o sufocă și să o ajutăm să devină rezilientă pentru a ne bucura de beneficiile ei. Natura e casa noastră, Delta Dunării și zona Brașovului sunt adevărate comori de biodiversitate care merită să fie destinații turistice ecologice în adevăratul sens al cuvântului”, a spus Camelia Ionescu, manager conservare la WWF-România.
Astfel, vreme de câteva luni, voluntarii din cadrul programului, sprijiniți de autoritățile din cele două zone turistice dar și de comunitățile locale, vor lucra împreună pentru a pune la punct un mecanism care să prevină apariția deșeurilor provenite din materiale plastice în ape și păduri. Aceștia vor munci cot la cot de asemenea și pentru a strânge deșeurile care în prezent sufocă natura din zonele mai sus amintite.
Patrula Zero Plastic beneficiază astfel de o experiență de peste 2 ani în prevenirea poluării cu plastic, experiență care a arătat însă că activitățile de ecologizare nu sunt chiar deajuns pentru a opri fenomenul poluării cu deșeuri de plastic care afectează calitatea biodiversității și sănătatea oamenilor. Amenzile și alte mijloace de penalizare, nu fac nici ele față lipsei de implicare și de educație. E nevoie astfel, de acțiune pe toate planurile, începând cu modificarea cadrului legislativ și până la implicarea activă a comunității, companiilor locale și a turiștilor, astfel încât problema plasticului care ajunge în natură să fie rezolvată.
De-a lungul ultimilor doi ani, voluntarii care au făcut parte din patrulă au parcurs nu mai puțin de 2000 de kilometri pe canalele Deltei Dunării, colectând tone de deșeuri de plastic. Aceștia au distribuit de asemenea și peste 5000 de kituri Zero Plastic, cu scopul de a încuraja localnicii, pescarii și turiștii să colecteze acest tip de deșeuri în mod responsabil.
În acest an, la programul amintit mai sus se va adăuga o altă componentă educațională, fiind înființat și programul Ambasadorii Zero Plastic. Acesta este adresat elevilor de liceu din Delta Dunării. Tinerii voluntari vor fi pregătiți în mod special pentru a documenta situația deșeurilor plastice pe canalele Dunării și pentru a convinge turiștii să folosească kiturile de colectare atunci când vizitează această zonă a României.
„Mesajul pe care vrem să-l transmitem tuturor este acela că doar împreună putem să scăpăm natura de deșeurile care o sufocă și să o ajutăm să devină rezilientă pentru a ne bucura de beneficiile ei. Natura e casa noastră, Delta Dunării și zona Brașovului sunt adevărate comori de biodiversitate care merită să fie destinații turistice ecologice în adevăratul sens al cuvântului”, a spus Camelia Ionescu, manager conservare la WWF-România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial