Studiu Deloitte: parintii sunt ingrijorati de scumpirea produselor necesare la inceputul anului scolar. Mai mult de o treime se asteapta la cheltuieli mai mari anul acesta
Data publicarii: 22-08-2022 | DiversePotrivit studiului Deloitte back-to-school 2022, părinții sunt din ce în ce mai îngrijorați cu privire la creșterea prețurilor în contextul începutului de an școlar. Astfel, 57% dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că în această perioadă principala lor preocupare cu privire la cheltuielile generate de debutul noului an școlar sunt prețurile mai mari în condițiile în care 54% dintre respondenți anticipează și o încetinire a economiei în următoarele șase luni.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?