Studiu Deloitte: parintii sunt ingrijorati de scumpirea produselor necesare la inceputul anului scolar. Mai mult de o treime se asteapta la cheltuieli mai mari anul acesta
Data publicarii: 22-08-2022 | DiversePotrivit studiului Deloitte back-to-school 2022, părinții sunt din ce în ce mai îngrijorați cu privire la creșterea prețurilor în contextul începutului de an școlar. Astfel, 57% dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că în această perioadă principala lor preocupare cu privire la cheltuielile generate de debutul noului an școlar sunt prețurile mai mari în condițiile în care 54% dintre respondenți anticipează și o încetinire a economiei în următoarele șase luni.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România