Studiu Deloitte: parintii sunt ingrijorati de scumpirea produselor necesare la inceputul anului scolar. Mai mult de o treime se asteapta la cheltuieli mai mari anul acesta
Data publicarii: 22-08-2022 | DiversePotrivit studiului Deloitte back-to-school 2022, părinții sunt din ce în ce mai îngrijorați cu privire la creșterea prețurilor în contextul începutului de an școlar. Astfel, 57% dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că în această perioadă principala lor preocupare cu privire la cheltuielile generate de debutul noului an școlar sunt prețurile mai mari în condițiile în care 54% dintre respondenți anticipează și o încetinire a economiei în următoarele șase luni.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania