Studiu Deloitte: parintii sunt ingrijorati de scumpirea produselor necesare la inceputul anului scolar. Mai mult de o treime se asteapta la cheltuieli mai mari anul acesta
Data publicarii: 22-08-2022 | DiversePotrivit studiului Deloitte back-to-school 2022, părinții sunt din ce în ce mai îngrijorați cu privire la creșterea prețurilor în contextul începutului de an școlar. Astfel, 57% dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că în această perioadă principala lor preocupare cu privire la cheltuielile generate de debutul noului an școlar sunt prețurile mai mari în condițiile în care 54% dintre respondenți anticipează și o încetinire a economiei în următoarele șase luni.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025