Studiu Deloitte: parintii sunt ingrijorati de scumpirea produselor necesare la inceputul anului scolar. Mai mult de o treime se asteapta la cheltuieli mai mari anul acesta
Data publicarii: 22-08-2022 | DiversePotrivit studiului Deloitte back-to-school 2022, părinții sunt din ce în ce mai îngrijorați cu privire la creșterea prețurilor în contextul începutului de an școlar. Astfel, 57% dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că în această perioadă principala lor preocupare cu privire la cheltuielile generate de debutul noului an școlar sunt prețurile mai mari în condițiile în care 54% dintre respondenți anticipează și o încetinire a economiei în următoarele șase luni.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
De asemenea, 33% dintre respondenți susțin că situația lor financiară s-a înrăutățit în ultimul an în vreme ce 37% se așteaptă să plătească mai mult în 2022 comparativ cu 2021 pentru produsele destinate școlii.
Ajuns la cea de-a 15-a ediție, sondajul Deloitte back-to-school 2022 a fost realizat în Statele Unite ale Americii pe un eșantion de 1200 de părinții care au copii școlari.
Pentru mulți părinți însă, creșterile de prețuri par cât se poate de artificiale. 64% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că comercianții majorează artificial prețurile, profitând de climatul global inflaționist.
De asemenea brandurile nu mai sunt atât de importante precum în anii precedenți, 77% dintre respondenți spunând că vor opta pentru alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe sau nu sunt disponibile pe stoc. În procent similar, 66%, sunt și cei care se așteaptă la epuizarea stocurilor în sezonul cumpărăturilor pentru școală ca urmare a dificultăților cu care încă se confruntă lanțul de parovizionare. Și bugetul alocat, va fi în acest an cu 8% mai mare în SUA față de anul precedent, ajungând în medie la nivelul de 661 dolari pe copil.
„Creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este cea mai mare preocupare a populației în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) și Lituania (69%).
Și românii pun pe primul loc dificultățile legate de scumpiri, în condițiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflația anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, își va pune amprenta, cu siguranță, și asupra cheltuielilor generate de începerea școlii”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Produsele bazate pe tehnologie pierd teren în această perioadă în contextul în care au fost eliminate și restricțiile din timpul pandemiei, cheltuielile cu aceste produse urmând să scadă cu 8% în acest an, potrivit Deloitte. O tendință în creștere este și cea de a alege produse prietenoase cu mediul, jumătate dintre părinți alegând astfel de produse pentru care vor cheltui cu 22% mai mult decât un consumator mediu. Nu în ultimul rând, 29% dintre cei care au participat la sondaj, preferă produse reutilizate sau recondiționate pentru copiii lor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii