Retailerul portughez Jeronimo Martins vrea sa intre pe piata romaneasca
Data publicarii: 24-09-2007 | AfaceriGrupul de retail portughez Jeronimo Martins SGPS, prezent in regiune in Polonia unde opereaza magazinele de discount Biedronka intentioneaza sa-si continuie expansiunea in estul Europei, printe optiunile sale numarandu-se si Romania, potrivit ziarului Jornal de Negocios.
"Jeronimo Martins SGPS a adaugat Rusia pe lista tarilor in care intentioneaza sa-si extinda reteaua, lista care include deja Romania si Ucraina", a declarat directorul executiv al companiei Jeronimo Martins SGPS, Alexandre Soares dos Santos citat de publicatia portugheza Jornal de Negocios.
Soares dos Santos a adaugat ca a vizitat de curand Rusia unde a descoperit "o piata cu un potential extraordinar unde consumatorii vor sa aiba acum bunuri pe care inainte nu le puteau achizitiona". Acesta a mai spus ca este constient de dificultatile cu care compania va trebui sa se confrunte in expansiunea sa, incluzand aici diferentele lingvistice, dar si eventualele parteneriate in care Jeronimo Martins va fi implicata.
Intre timp, grupul Jeronimo Martins isi continua expansiunea in Polonia unde a inaugurat al 1.000-lea magazin al retelei si unde intentioneaza sa opereze 1.265 de unitati pana in 2009 si 1.700 in 2015, cu un ritm de 120 de magazine deschise pe an, potrivit Jornal de Negocios.
Grupul Jeronimo Martins a inregistrat vanzari totale de aproximativ 2,4 miliarde euro in primul semestru al anului 2007, in crestere cu 19,3% fata de perioada similara a anului trecut si un profit net de 41,7 milioane euro, mai mare cu 12,3% fata de anul precedent, potrivit raportului financiar al companiei. Cifra de afaceri generata de lantul de magazine Biedronka pe care le opereaza in Polonia a cresut cu 34,2%, iar castigurile inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) au fost de 58,7 milioane euro, in crestere cu 49,1%.
Compania Jeronimo Martins si-a inceput activitatea in domeniul alimentar in anii 1980, in Portugalia. In prezent, grupul este liderul pietei portugheze de retail prin supermarketurile Pingo Doce, hipermarketurile Feira Nova si magazinele Recheio care activeaza pe segmentul cash&carry. Compania are peste 34.000 de angajati.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză