Clientii OTP Bank Romania au fost tinta unui atac de tip phishing
Data publicarii: 12-02-2009 | Finante-BanciClientii OTP Bank au fost tinta unei tentative de frauda de tip phishing, prin care li se cerea sa acceseze o pagina de internet asemanatoare cu aplicatia de internet banking a bancii, pentru a-si transmite datele personale ale cardului, a anuntat, miercuri, banca.
Mesajul, primit prin casuta postala electronica (e-mail) ii invita pe clienti sa isi acceseze contul la rubrica "my account activity" prin intermediul unui link care ii directiona catre un site fals al OTP Bank, unde li se cereau date personale ale cardului.
Aplicatia de internet copia pagina principala specifica OTP Bank Romania, insa domeniul apartinea Statelor Unite ale Americii. Orice date introduse in partea dedicata serviciului OTPdirekt erau memorate, iar clientul era directionat ulterior catre pagina reala de internet a bancii, mentioneaza comunicatul OTP Bank.
"Banca isi anunta clientii ca utilizatorii de carduri nu au fost afectati, intrucat pe site-ul fals nu li s-a solicitat PIN-ul cardului, codul CVC si alte date de identificare. Mai mult, datorita unei identificari dinamice, clientii serviciului OTPdirekt sunt protejati de un astfel de atac. De asemenea, banca doreste sa isi avertizeze clientii sa nu raspunda niciunei solicitari care contravine modului obisnuit de comunicare al bancii cu clientii", se arata in comunicat.
Totodata, OTP Bank Romania isi anunta clientii ca isi pot accesa serviciul OTPdirekt numai pe pagina www.otpbank.ro.
OTP Bank Romania este membr¨£ a grupului ungar OTP Group, ce desfasoara operatiuni in Romania, Muntenegru, Croatia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia, Serbia si Ungaria.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial