Emisiunea de obligatiuni a BCR a fost suprasubscrisa cu peste 20%
Data publicarii: 22-11-2006Conform prevederilor prospectului de oferta publica aprobat de CNVM prin Decizia nr. 3292/26.10.2006, Emitentul a hotarat suplimentarea numarului de obligatiuni oferite, pana la concurenta numarului de obligatiuni subscrise.
"Consideram emisiunea un succes, inclusiv pentru ca a introdus in piata un produs de care aceasta are nevoie si pentru ca a stabilit un standard din punctul de vedere al maturitatii, volumului, lichiditatii, precum si al costurilor si dobanzilor. Cred ca va fi foarte greu ca o alta banca romaneasca sa atraga, in perioada imediat urmatoare, o astfel de finantare cu dobanda anuala fixa de 7,25% si fara alte comisioane. In acelasi timp, sunt surprins de faptul ca multe dintre fondurile de investitii si societatile de brokeraj, care au solicitat in permanenta instrumente noi de plasament si instrumente cu venit fix, nu au reusit sa vanda in volume semnificative nici catre investitorii institutionali prezenti pe piata romaneasca si nici celor individuali. Si din acest punct de vedere, consideram ca am realizat o tranzactie de succes care, in mod normal, ar trebui sa contribuie efectiv la dezvoltarea Bursei de Valori Bucuresti si, in general, a pietei de capital din Romania", a declarat Dan Bunea, vicepresedinte executiv al BCR.
Din punct de vedere al distributiei dupa tipul investitorilor un procentaj de 98,63% au fost subscrise de catre investitori persoane juridice in timp ce 1,37% au fost subscrise de investitori persoane fizice.
Din punct de vedere al tipului de investitori, 56,9% din volumul subscrierii a fost realizat de catre societati bancare rezidente si nerezidente, 32,9% din volumul subscrierii a fost realizat de catre societatile de asigurari, iar 5,6% de catre fonduri de investitii.
Oferta a generat interes ridicat in randul investitorilor nerezidenti care au subscris aproximativ 2/3 (66,46%) din totalul obligatiunilor.
"Urmeaza sa analizam in detaliu experienta obtinuta in urma realizarii acestei emisiuni dar avand in vedere costurile extrem de ridicate ale pietei de capital din Romania, precum si ceea ce ar putea sa insemne o oarecare lipsa de interes a operatorilor locali ori o lipsa de performanta a capacitatilor de vanzare ale acestora este foarte probabil ca vom continua sa structuram si sa emitem astfel de instrumente de plasament, urmand insa ca emiterea sa o facem pe piata internationala" a precizat Bunea.
Principalele elemente caracteristice ale emisiunii de obligatiuni sunt :
-valoarea nominala a unei obligatiuni este de 100 RON,
-dobanda fixa, de 7,25% pe an, platibila semestrial,
-maturitate: 3 ani (28.11.2009).
Intermediarul acestei emisiuni este BCR Securities. BCR intentioneaza listarea acestor obligatiuni la Bursa de Valori Bucuresti.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut