Costurile fuziunii au scazut profitul net al HVB Tiriac Bank cu 16%
Data publicarii: 22-03-2007 | Finante-BanciHVB Tiriac Bank a obtinut in 2006 un profit net de 159 milioane lei, in scadere cu 16,2% fata de anul trecut, din cauza costurilor integrarii in HVB si ulterior in UniCredit, au declarat, joi, rezentantii bancii. Daca nu se iau in considerare costurile integrarii, profitul a crescut cu 17,1%. Profitul brut al HVB Tiriac Bank a fost anul trecut de 195 milioane lei, cu 11,8% mai mic decat in anul precedent. Daca nu sunt luate in considerare efectele costurilor legate de fuziunea si de integrarea celor doua banci profitul arata o crestere cu 21,9%, au precizat reprezentantii bancii.
Veniturile totale ale HVB Tiriac Bank au crescut anul trecut cu 11,2% fata de 2005 pana la 580 milioane lei, iar veniturile operationale au crescut cu 7% fata de anul precedent pana la 275 milioane lei. Activele totale ale bancii au atins 8,75 miliarde lei la finalul anului trecut, in scadere cu 8,3% fata de sfarsitul lui 2005.
Veniturile combinate ale HVB Tiriac Bank si Unicredit Romania, care vor fuziona luna iunie, au crescut cu aproape 15% in 2006, iar venitul operational a crescut cu 10% "in pofida costurilor legate de fuziune".
"Anul 2006 a fost un an important pentru HVB Tiriac Bank, caci am reusit sa finalizam cu succes prima fuziune si am inceput-o pe a doua, cu Unicredit Romania, limitand pe cat posibil impactul acestei perioade asupra activitatii zilnice a bancii. Daca nu luam in considerare costurile acestei triple fuziuni, HVB Tiriac a avut o buna evolutie in ceea ce priveste toti indicatorii de afaceri", a spus presedintele bancii, Dan Pascariu.
Randamentul capitalurilor proprii (ROE), dupa impozitare, a fost anul trecut de 16,9%, iar raportul dintre costurile operationale si venituri s-a situat la 52,6%.
La sfarsitul anului 2006, HVB Tiriac Bank avea 526.000 de clienti, din care 3.400 companii si 522.600 persoane fizice, cu 26.000 mai mult decat dupa primele noua luni ale anului trecut.
Numarul total al clientilor corporativi a depasit 3.400 anul trecut, de la 1.760 cati erau in 2005, in vreme ce portofoliul de credite corporative a atins nivelul de 2,8 miliarde lei la sfarsitul lui 2006. Pe langa promovarea activa a produselor derivative pentru clientii corporativi banca a pus accent pe dezvoltarea produselor de cash management si pe solutiile adaptate clientilor cheie, cum ar fi implementarea de modalitati alternative de colectare a facturilor prin parteneri agreati sau prin comert electronic(e-commerce).
Pe segmentul finantarilor imobiliare din Romania, HVB Tiriac Bank si-a dublat portofoliul de active, pana la 2,3 miliarde lei (circa 600 milioane euro) dupa cum au estimat reprezentantii bancii, axandu-se pe proiecte imobiliare comerciale si pe solutii de finantare flexibile pentru proiecte rezidentiale de mare anvergura.
Numarul creditelor de retail s-a dublat in 2006, iar valoarea lor a crescut cu aproape 48% fata de anul anteriro. "Vrem sa ne concentram pe activitatea de retail si in acest an, ca sa devenim cel putin la fel de buni competitivi ca pe segmentul corporativ", a spus presedintele executiv al UniCredit Romania, Rasvan Radu.
Numarul clientilor persoane fizice ai HVB Tiriac ce foloseau serviciul Online Banking s-a dublat anul trecut, pana la 20.000. Departamentul de servicii bancare personale (private banking) si-a dublat portofoliul de clienti in 2006 si a atins un volum de active de 540 milioane lei.
Depozitele inregistrate de HVB Tiriac anul trecut au inregistrat o scadere la 4,43 miliarde lei in 2006 de la 4,7 miliarde lei in anul precedent, respectiv cu 5,8%.
Costul riscului a inregistrat., de asemenea, o usoara crestere de la 0,7% la 0,8% ca urmare a dezvoltarii segmentului creditelor de retail.
NewsIn
Alte articole despre HVB Tiriac publicate pe BankNews.ro:
Actionarii HVB Tiriac si UniCredit Romania au aprobat fuziunea bancilor
HVB Tiriac si UniCredit Romania aliniaza produsele de creditare pentru persoane fizice
HVB Tiriac Bank se extinde in judetele Tulcea si Giurgiu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut