Carburantii sunt mai scumpi in Romania decat in UE
Data publicarii: 11-05-2007 | EconomieManagerii holdingului Eurolines au hotarat sa alimenteze cat mai putin in Romania la cursele de transport international, pentru ca aici pretul carburantilor este mai mare decat in unele state ale Uniunii Europene a declarat, joi, presedintele Eurolines Romania, Dragos Anastasiu.
Potrivit lui Anastasiu, preturile carburantilor in Austria si mai ales in Spania sunt mai mici decat cele din Romania, iar acest lucru a determinat companiile de transport international de persoane sa incerce sa alimenteze cat mai putin in tara. Mai mult, Anastasiu a spus ca alimentand in Europa, companiile de transport de persoane cu autocarul pot sa-si recupereze Taxa pe Valoare Adaugata (TVA) mult mai repede din alte tari decat ar putea sa o faca in Romania.
"Daca pana acum in ceea ce priveste transportul international alimentam la Nadlag si la Bucuresti, decizia luata a fost sa se alimenteze cat mai mult in strainatate", a afirmat presedintele Eurolines Romania. El a precizat ca nu se pot elimina complet alimentarile in Romania, mai ales ca Eurolines desfasoara transport de persoane pe curse interne sau staximetrie.
"N-am crezut sa ajungem aici, pentru ca ani de zile nu stiam cum sa avem rezervoare mai mari in autocar si sa alimentam in Romania si evitam pe cat se poate orice fel de alimentare in strainatate, dar timpurile se schimba", a mai adaugat Anastasiu.
Presedintele Eurolines Romania considera ca aceasta tactica este cat se poate de normala, mai ales in conditiile in care companiile de transport de persoane cu autocarul sunt tratate incvorect prin calculul pretului carburantilor in tara la un nivel stabilit la sfarsitul anului 2007, de peste 3,5 lei/euro, cu toate ca intre timp cursul a ajuns sub nivelul de 3,3 lei/euro. "De ce as pompa in PIB-ul romanesc daca sunt tratat incorect", a conchis Anastasiu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere