Dam 50 de euro anual pe mobila
Data publicarii: 29-05-2007 | LifestyleMobila "made in Romania" se va scumpi in acest an, sustin reprezentantii industriei de profil, informeaza Evenimentul Zilei. Cresterea preturilor, care nu va fi foarte mare, este cauzata de scumpirea materiilor prime (material fibro-lemnos de densitate mare si placi aglomerate) cu aproximativ 50% in ultimul an, dar si de scumpirea utilitatilor, a declarat Constantin Ionescu, consilier tehnic in cadrul Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania (APMR).
Consiliul Concurentei va analiza daca majorarea preturilor materiei prime, al carei furnizor unic pe piata romaneasca este compania Kronospan, este justificata. Pentru scaderea costurilor de productie, firmele producatoare cauta sa importe materiale mai ieftine din Ucraina sau China.
Romanii vor "mobila pe viata"
Intrarea in Uniunea Europeana ne-a surprins cu vechile obiceiuri. Conform APMR, anul trecut, in Romania s-a cumparat mobila in valoare de 45,2 euro/locuitor, de aproape patru ori mai putin decat in statele UE, unde consumul de mobila a fost de 205 euro/locuitor. "Suntem inca adeptii mobilei pe viata si pentru urmasii nostri", considera Constantin Ionescu.
Toate bucatariile, dormitoarele, scaunele, birourile si alte piese cumparate de romani in 2006 au costat 977,3 milioane de euro. 685,4 milioane de euro (70% din suma totala) au fost "investiti" in mobila autohtona, restul sumei (291,9 milioane de euro) mergand pentru cea importata.
Cele mai multe obiecte de mobilier sunt importate din Italia, Polonia si Germania. Producatorii de mobila estimeaza ca importul acestor produse va creste cu 30% in acest an, in timp ce productia interna se va majora cu 7-8%.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI