Mai mult de 50% dintre romani nu detin masina
Data publicarii: 01-08-2007 | AutoMai mult de jumatate dintre romani - 54% - nu detine nici macar un autoturism, cel mai mare procent din randul celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, releva un eurobarometru realizat recent de Gallup. Procente la fel de ridicate se intalnesc in Letonia - 48% si Bulgaria 42%. La polul opus se inscriu Cipru, unde doar 6% din cetatenii aceste tari nu poseda o masina, Italia si Luxemburg cu 7%.
Majoritatea cetatenilor UE-27 au declarat ca principalul mijloc de transport este autoturismul - 51%. Cei mai multi cetateni din Cipru - 89%, Franta - 71% si Irlanda - 69% prefera masina pentru a se deplasa. De cealalta parte, autoturismul este preferat intr-o masura mai mica de slovaci si bulgari - 28% si romani - 26%.
Pe locul doi in preferintele de transport ale europenilor se situeaza transportul in comun- 21%, urmat de mersul pe jos 15%.
Unul dintre cele mai putin mentionate mijloace de transport este motocicleta, care este, totusi, preferata de 2% din cetatenii comunitari. Potrivit raspunsurilor date, motocicletele si scuterele sunt folosite mai ales in Italia - 5% si Grecia - 7%.
Transportul in comun este mai popular in randul noilor state membre care au aderat in primul si al doilea val, decat in UE-15. Mijloacele de transport in comun sunt folosite mai ales in Letonia - 45% si Slovacia 37%. Olandezii si slovenii se deplaseaza mai putin folosind aceste mijloace de transport - 11%.
Mijloacele de transport nemotorizate sunt populare in Olanda, unde 46% dintre cetateni folosesc zilnic bicicletele ca principal mijloc de transport.
De asemenea, in Romania, 34% dintre repondenti au mentionat utilizarea biciletelor. La polul opus, biciletele sunt mai putin preferate in Malta, Cipru si Luxemburg.
Eurobarometru mai arata ca cei mai multi cetateni comunitari (35%) considera ca cea mai buna cale pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon este producerea unor masini mai putin poluante.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?