Portofele sub piele
Data publicarii: 10-08-2007 | Lifestyle200 de japonezi vor putea sa-si achite cumparaturile folosindu-se de un deget, noteaza EVZ. Compania japoneza Hitachi vrea sa duca platile intr-o noua era si a anuntat ca lucreaza la o metoda prin care sa le permita oamenilor sa plateasca prin simpla folosire a unui deget, informeaza AFP.
Sistemul prototip de scanare a degetelor, pregatit deja la scara experimentala, foloseste tehnologia biometrica (n.r. - metoda de cercetare a fenomenelor biologice prin masuratori efectuate asupra fiintelor vii) pentru a detecta capilarele din degetul unui individ, care formeaza o retea unica la fiecare persoana.
Noul sistem dezvoltat de Hitachi ii permite unui client sa-si apropie pur si simplu degetul de un dispozitiv de scanare, care va crea o imagine a retelei de capilare ce va fi comparata ulterior cu cea stocata de sistem. In cazul in care se potriveste, suma dorita va fi eliberata automat de banca. Astfel, aceasta modalitate de plata va putea inlocui in viitor obisnuitele carduri de debit ori de credit.
Firma Hitachi, care a dezvoltat tehnologia in colaborare cu producatorul de carduri JCB Co. Ltd., anunta ca acest mod de plata va beneficia de o securitate deplina. "Cresterea nivelului de folosire a cardurilor de credit va determina bancile sa apeleze la tehnologia biometrica, si care este foarte sigura, pentru a preveni fraudele", a anuntat compania.
Un program-pilot va fi lansat in septembrie anul curent si va implica 200 de angajati ai companiei. Astfel se va afla daca sistemul este viabil si daca merita sa fie introdus in magazine, banci sau alte afaceri.
Tehnologia biometrica este deja folosita de giganti din domeniul bancar japonez, precum Mitsubishi UFJ si Sumitomo Mitsui, pentru a legitima clientii atunci cand fac tranzactii.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI