Aceeasi locuinta vanduta de agentii la preturi diferite
Data publicarii: 28-08-2007 | ImobiliareRabdare mare atunci cand va cautati casa! Nu va aruncati la primul anunt imobiliar pe care il gasiti pe internet sau in presa, va sfatuiesc specialistii. Daca va uitati cu atentie, s-ar putea sa gasiti, la un pret mult mai bun, aceeasi casa! Si asta pentru ca multe agentii imobiliare obisnuiesc sa preia anuntul unui proprietar si sa-l publice din nou la un pret mai mare, stabilit de fiecare agentie.
Numarul locuintelor scoase la vanzare este de aproape 20 de ori mai mic decat anunturile publicate in presa si pe internet de agentiile imobiliare, reiese dintr-un studiu realizat de site-ul imobiliar magazinuldecase.ro.
Anul trecut, potrivit studiului, numarul locuintelor anuntate pentru vanzare de agentii in Bucuresti a fost de aproape 800.000 de unitati - adica tot atatea cam cate sunt la numar imobilele din tot orasul!
"O oferta provenita de la proprietar este multiplicata de agentiile imobiliare in medie de 16 ori. Asta inseamna ca sansa pe care un cumparator o are de a nimeri direct la proprietar este de aproape 6%. Acelasi imobil este promovat la preturi diferite in functie de agentia imobiliara", a explicat Matei Malos, specialist imobiliar.
Asa se face si ca cei interesati sa cumpere o casa sunt complet dezinformati cu privire la pretul real al locuintei. Suma nu mai este cea stabilita de proprietar, ci una mult mai mare, stabilita de agentii. Astfel, valoarea unui imobil poate creste cu pana la 10%, din cauza comisioanelor si adaosurilor agentiilor.
"Cea mai ieftina solutie pentru un cumparator de a-si achizitiona o casa este de a cauta site-uri prin care se promoveaza locuinte direct de la proprietar. Din start este exclus comisionul, scade pretul unei locuinte in medie cu 6%", a precizat Patricia Niculae, specialist imobiliar.
Afacerea este paguboasa pentru toata lumea: prin republicarea anunturilor imobiliare la preturi mai mari nu pierde numai cumparatorul, care plateste mai mult, ci si vanzatorul, spun analistii imobiliari. Proprietarul asteapta cu cel putin o luna mai mult pana isi vinde casa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial